HIP-HOP.sk

Diskusia: Udalosti roka 2009 pohľadom ľudí z HIP-HOP.sk

  • kubo_10
    08. 01. 2010, 10:01
    • hodnotenie: 8
    kubo_10
    Lumir

    ty si fakt typek silnu pravdu si tu teraz povedal…a hlavne to ze ti je jedno ake meno to je povieš si svoj nazor a to je dobre…presne taky isty nazor na to mam aj ja…Respekttt

  • Stereo
    08. 01. 2010, 11:10
    • hodnotenie: 1
    Stereo
    LUMIR-Z.U.Z.A-GASHTAN

    dokonalý súhlas… a to o BA som nevedel, keďže bývam v Trnave… ale ak chcete vidieť párty s „domácou atmosférou“ určite príďte pozrieť do art klubu na trio spank-shakul-spinhandz :)

  • Daim*
    08. 01. 2010, 11:43
    • hodnotenie: 5
    Daim*
    Lumiros

    Myslim si, ze lumir ma celkom objektivny nazor,nechcem aby moj komentar prisiel ako lozenie niekomu do riti, ale s 90percentami prispevku suhlasim…ak ma niekto uvedomely nazor, preco ho nepodporit…chcel by som ta len doplnit, ze okrem albumov hajtkovica a ega sa celkom prehnane caka aj na album skupiny 14, o ktorom som vlastne ani nevidel nejaky clanok (nic v zlom z vasej strany)…som rad, ze ste to tu nezabalili a robite to pre tych ludi, ktori este stale pripisuju hiphopu velku cenu(nie penaznu) vo vsetkych jeho smeroch…DAKUJEM

  • Lumir
    08. 01. 2010, 14:34
    • hodnotenie: 1
    Lumir
    14 asi tak skoro ani necakaj. to skor...

    14 asi tak skoro ani necakaj. to skor druhe solo od moma.

  • Daim*
    09. 01. 2010, 14:07
    • hodnotenie: 1
    Daim*
    ja viem, len som chcel poukazat, ze aj...

    ja viem, len som chcel poukazat, ze aj o tom sa hovorilo..a neviem ci to nebolo uz v 08…vsetko ohladom vydavania je viacmenej o peniazoch preto to celkom chapem…

  • kanoxxx
    08. 01. 2010, 11:50
    • hodnotenie: 2
    kanoxxx
    podobne

    v podstate suhlasim s tym co pisal lumir ale pre mna boli asi najsilnejsie albumy dual shock, utecenec a klokocino.samoz­rejme ich bolo viac dobrych ale toto su pre mna tie naj…a co sa tyka toto je hip hop festivalu,mne lineup celkom vyhovoval,jediny kto mi tam chybal boli nejaki zastupcovia z drvivej mensiny,aspon Dena tam mal byt urcite..inak mam podobny nazor jak lumir …

  • Stereo
    08. 01. 2010, 11:57
    • hodnotenie: 1
    Stereo
    totojehiphop

    dva ročníky ktoré podla mňa stály za to boli ttjhh 07 a 08… tie boli perfektné… môj osobný názor… a ešte LAX TOUR v BA bola dosť kvalitná :) ale to je už z iného súdka

  • kanoxxx
    08. 01. 2010, 12:07
    • hodnotenie: 1
    kanoxxx
    totojehiphop

    no na 2007 som nebol ale 08 a 09 boli podla mna super,tam som sa fakt zabavil a aj po hudobnej stranke to bolo dobre vymyslene az na par chybajucich mien v lineupe…

  • kanoxxx
    08. 01. 2010, 12:05
    • hodnotenie: 2
    kanoxxx
    parties

    este by som sa chcel vyjadrit k tomu upadku poctu hiphopovych party…kedze som neni z mesta,je pre mna uplne neatraktivne jebat sa napr. do BA 2 hodiny aby som si pozrel ako nekto zarepuje 5 skladieb a odide prec…odcenil by som ak by sa konalo viac akcii ako bol Diktat v Nitre,to bola naozaj akcia ktoru sa oplatilo vidiet…a este aby som sa vratil k tym albumom…dual shock,klokocino a utecenec boli jedine ktore som kupil a nelutujem to.Ale dalsimi vydarenymi kuskami boli aj zla strava,stanica projekt,dna a gbod

  • M1Gel
    08. 01. 2010, 13:12
    • hodnotenie: 0
    M1Gel
    este by som spomenul ako solo bacila......

    este by som spomenul ako solo bacila… tohto roku umna siel rapidne hore chalan, kym drzal v drvivej mensine tak som si ho nejak nevsimal no odkedy vydal solo (ja viem to je rok 2008) no od sola je to uplne iny rap, viac uvedomely viac kriticky a vymakanejsi flow ,jeho hostovacky z 09 som bral vsetky taktiez paci sa mi ze SWR nezakapali

  • mejdej1
    08. 01. 2010, 13:24
    • hodnotenie: 4
    mejdej1
    taktak

    som promoter ,a aby som mal obrovske naklady a minimalny alebo ziadny zisk tak to vas „pani reperi“ mozem jebat dohuby, a kazdy rozumny takto rozmysla,ked ste jebnuty tak vam treba,ste rozmaznany boomom. A to nehovorim o tych mladych reperoch co stale cakaju ze z nich nieco bude… :)

  • Kumano
    08. 01. 2010, 14:26
    • hodnotenie: 3
    Kumano
    Double J

    Sem rád, že je tu Double J, aspoň se někde trochu píše o německym rapu. I když musím říct, že ten jeho výběr se mi moc nelíbí. Třeba flerovo album pro mě bylo jasně jeho nejslabší album, ani Kolegův tape se mi moc nelíbí… Naopak neznímil podle mě skvělý alba od Afroba, Automatikk, TA|KS nebo Fard & Snaga!

  • DoubleJ
    08. 01. 2010, 16:24
    • hodnotenie: 1
    DoubleJ
    RE: Double J

    Jasne, beriem, ale tak ono to je aj o osobnom vkuse, neda sa vyhoviet vsetkym, nie kazdy pozna aj inych, menej znamych interpretov, dalej som sa snazil spomenut tie albumy, ktore v Nemecku viacej rezonovali a boli kladne hodnotene aj recenzentami, ale zase nemohol som spominat vsetko rad radom, pretoze aj tak by niektore mena vacsine nic nepovedali a bolo by to zbytocne dlhe… Napriklad som nespomenul ani Prinz Pi, K.I.Z., pricom obe dosky su fajne, no podla citanosti starsich clankov ich vela ludi nepozna a v nasich koncinach o nich asi ani velmi nemaju zaujem (Automatikk som ale spomenul)… Fler a Kolle si tam ale urcite miesto zasluzia. Iked kazdemu na chut prist nemuseli, Fler je proste dolezitou sucastou nemeckej sceny, album patri minimalne podla recenzii k tym lepsim a novy Kollegah patri podla recenzii a ohlasov jednoznacne k top albumom (a mna tiez velmi bavi) a taktiez uz ma v Nemecku ake take meno a ci Kolle niekomu sedi alebo nie, treba ho spomenut. Ci uz ho bavi natolko, ze ho umiestni medzi top albumy alebo nie, to uz je na danej osobe a tesi ma, ze sa aspon niekto ozval a spomenul svoje hodnotenie… Ja budem len rad ked sa budete zapajat do diskusii a ak budem vidiet, ze sa ludia zaujimaju aj o inych, ako len top interpretov, rad o nich budem pisat a na konci roka ich aj spomeniem:)

  • Kumano
    08. 01. 2010, 17:00
    • hodnotenie: 1
    Kumano
    RE

    Tak já mám Kolegu rád, dokonce mám originál jeho posledního alba (myslim Kollegah, i když to DVD u toho jsem si vůbec nepouštěl xD), ale ZHT 3 sem zatím nepřišel na chuť, možná to bude tím, že sem to zatím slyšel jen 2×

  • Kritic
    08. 01. 2010, 15:12
    • hodnotenie: 2
    Kritic
    Rok 2009

    Zdarec, zostavil som svoju vlastnú rekapituláciu slovenskej scény za rok 2009 : Najlepšie albumy :

    1. Moja Reč – Dual Shock

      Dramatikz – Výsledok doby

      Kaidžas – Klokočino

      Stanica Projekt – Album

      Decko – Utečenec

    2. Zlá Strava – Verejný odkaz

      ADK – Keď mesto ožíva

    3. Zverina – Zvierací inštinkt

      Shomi – Podľa plánu

    4. Masaker – Oko vraha

      Sanovabeat & Kures – Carpe Diem

    Najlepší Mixtape :

    1. Mater – Pre tých čo zabudli, toto je rap

      H16 – Antivirus

    2. Tragikomix – MDMA
    3. L-Kama – Späť na pevnej zemi

      Real Werbal – Mikstejp voljum van

    Najlepšie EP :

    1. Rakby – Ticho pred Búrkou
    2. Eremen – Volaj to jak chceš
    3. Homo Pacientz – Lezu z lesu

      N2H – Dekapol

      B.O.B – Raklo

    Najlepší remixovaný počin :

    1. DNA – LPL part II Vec – Funkčné Remixy

    Producentský album : G-Bod – Sekvencie

    Prepadák roka : Rytmus – Kráľ

    U našich českých susedov to bola bieda, zaujali ma iba tieto 2 albumy : 6.Smysl – Poslední šance Lara303 – Revolution

  • die3x
    08. 01. 2010, 15:20
    • hodnotenie: 0
    die3x
    lumír

    jednoznačně čistá pravda…Kařdopádně rok 09 přinesl hodně nového…jednoznačně takový G-bod ukázal, že opravdu stojí za to a že to není jen tak nějaký producent…DNA na LPL2 rozjebal bezkonkurenčně písní ORIGINÁL…a Rytmus by se měl nad sebou zamyslet a měl by přestat být naprosto jebnutý…Jinak nic jsem tady neslyšel o velmi dobrém cd od EMINEMA_ RELAPSE který se dá poslouchat ještě teď…El'nino představil nový styl a to BETONRAP, na který si můžou říkat kdo chce co chce ale furt je to jeho style, který celkem dobře prezentuje…Dra­matikz o těch se mluvilo a mluvilo jak kopírují DE ano si ce to tam může vypadat ale už jenom tím že jste HATEovali jejich CD jste jim dali možnost ukázat, že opravdu stojí za to šak už skladba ANNA D musela rozesmát nejednoho fanouška nebo hatera…50cent ukázal, že jeho éra je už asi pryč…každopádně to byl celkem dobrý rok a super článek :P

  • die3x
    08. 01. 2010, 15:24
    • hodnotenie: 0
    die3x
    ano

    zapomněl jsem na DUAL SHOCK, který bych já osobně spolu s DNA-LPL2 a G-Bod- Sekvencie zvolil za album roku z SK scény…

  • Lumir
    08. 01. 2010, 16:00
    • hodnotenie: 1
    Lumir
    na Dualshock som pozabudol aj ja...

    na Dualshock som pozabudol aj ja akosi… neviem preco som ho mal v hlave zabaleny do roku 2008. chalani dali velmi dobry album, o tom niet pochyb.

  • die3x
    08. 01. 2010, 16:29
    • hodnotenie: 1
    die3x
    ?

    nevím jestli to tady už bylo ale co takhle udělat anketu o nejlepší album roku 09?

  • Lumir
    08. 01. 2010, 16:32
    • hodnotenie: 1
    Lumir
    ankety sme pred casom uplne zrusili....

    ankety sme pred casom uplne zrusili. ludia radi fejkuju a zas robit anketu len pre registrovanych uzivatelov asi nema zmysel. i ked… zvazovali sme ankety priamo v clankoch. uvidime.

  • die3x
    08. 01. 2010, 16:54
    • hodnotenie: 1
    die3x
    njn

    nikdo nemůže za to, že jsou lidi jebnutý…a nedokážou se chovat normálně a musí ze sebe dělat idioty…sry za sprosté slova, ale slušně se to říct nedá…

  • kanoxxx
    08. 01. 2010, 17:28
    • hodnotenie: 1
    kanoxxx
    anketa

    ja by som bol tiez za takyto napad ankety album roka 09…keby sa spravila anketa cisto iba pre registrovanych na hiphop.sk aby tam niektori obmedzeni jedinci nehadzali 20 hlasov svojmu favoritovi…inak lumir nemas nejake info o solovkach chalanov z 2H+…?

  • Raduz
    08. 01. 2010, 16:57
    • hodnotenie: 4
    Raduz
    dikes...

    dikes Zetuzete, za to ze „Demo roka“ je naše a dikes Kritikovi, ze sme sa v jeho rebricku objavili aj my… :) teší nas to – HomoPacientZ

  • AsiTak
    08. 01. 2010, 19:09
    • hodnotenie: 1
    AsiTak
    ZetUZeta

    Veľmi ma potešila ZetUZeta, ktorá spomenula Homo Pacientz – Lezu z lesu a N2H – Dekapol, ktoré aj podľa mňa patria k najlepším počinom roka (lepším, než tie „najväčšie“ mená scény… okrem Mojej reči, ktorú fakt cením :-))), hoci sa o nich, bohužiaľ, hovorí dosť málo a celkovo sa mi zdá, že záhorie a východ sú dosť nedocenené. Ale aj tak dúfam, že chalani budú makať ďalej, pretože ich snaha fakt stojí za to… A ešte mi tam chýbal mixtape skupiny Predstawa – Hrdinovia neplačú, čo je aspoň pre mňa minimálne mixtapom roka… Babský rap sa zatiaľ u nás ešte neujal, ale verím, že sa to časom zmení…

  • POPEL
    08. 01. 2010, 20:19
    • hodnotenie: 1
    POPEL
    zuza

    musim s nou vo vacsine suhlasit,miestami ako by som pisal svoj nazor,fakt sa jej sloha podarila :D

  • B3RNO
    08. 01. 2010, 21:09
    • hodnotenie: 1
    B3RNO
    konecne, cakal som na tento clanok

    Clanok potesil, zajtra sa vyjadrim viac, teraz frcim na akciu. K tej ankete- velmi rad by som bol , keby pre registrovanych uzivatelov ste dali anketu, som zvedavy ako by dopadla. A este ku Kaidzasovi – napisal som kedysi ze je biedny. Mylil som sa, teraz pocuvam Klokocino dookola a musim uznat je to velmi silny album, mam ho 3 dni a pustam si ho dookola a poriadne som sa v nom mylil.

  • Lukáš.
    08. 01. 2010, 21:54
    • hodnotenie: 1
    Lukáš.
    no

    no ja tiež súhlasím s Lumirovým názorom…a toto sú veci čo ma v roku 09 potešili: z albumov sú to – Moja Reč, Dramatikz, ADK, Zlá Strava, Kaidžas…mixtejpy – Mater, H16, Tragikomix, L kama…a EP/demá – B.O.B, Rakby a ešte Homo PacientZ ktorí sú podľa mňa fakt výborní, len zatiaľ nie príliš známy

  • Dalila
    08. 01. 2010, 23:13
    • hodnotenie: 5
    Dalila
    Sice by som sa vedela rozpisat o...

    Sice by som sa vedela rozpisat o minulom roku,ale predsa nieco ine chcem…mozno troska odveci: Dik,za tento portal aj Lumirovi za to,ze to nevzdal…

  • RAKBY
    09. 01. 2010, 4:03
    • hodnotenie: 1
    RAKBY
    HIP-HOP

    kritic a L-u-k-y39 diky za vasu podporu, dufam ze vac ludi podpori EPcka, ktore nesu vydavane komercne ale iba na nete alebo nizko rozpoctovo na dobierku pre ludi ktori beru hip-hop ako nazor na okolie, ktore bud potesi,naserie ale zamysli nad dobou , Hodnotim najlepsu kapelu + album MOJA REC dual shock

  • Atlien
    09. 01. 2010, 10:22
    • hodnotenie: 2
    Atlien
    Mne sa pacili z roku 2009 dve veci. H16...

    Mne sa pacili z roku 2009 dve veci. H16 mixtape, velmi pestra vec a na pocuvanie v aute alebo v mp3 velmi dobre. Chcelo by to inak Dusove solo. Album roka pre mna je Kaidzas – Klokocino, predtym som ho vobec nepocuval, ale ked som si vypocul na tejto stranke snippet, tak som si ten album hned zaobstaral a neonudil ma ani po mesiaci. K Rytmusovi hadam len tolko ze razil cestu kotroverzie v minulosti, ked nakladal na celebrity a trieskal sosky o zem. Dnes sadi stromky so Zahradnikom, hra na firemnych akciach a podava si ruky s tymi co v minulosti trhal v zuboch…Bengoro je prec a ostal usmev pre kamery, holy fakt…

  • SweetStudioSity
    09. 01. 2010, 13:25
    • hodnotenie: 1
    SweetStudioSity
    TBSS -Svit feat. Nezavysla produkcia
  • RelatiV
    09. 01. 2010, 13:43
    • hodnotenie: 1
    RelatiV
    2009

    v roku 2009 jednoznačne naj album dual shock…na tom som si dlho fičal a teraz si to tiež rád vypočujem, sráč roka je rytmus, ktorý hrá na všetky strany ale vždy na tú ktorá mu vynesie najviac a netrápi ho čo si o ňom myslia tí ktorí ho dostali tam kde je…EP roka tam súhlasím s kriticom RAKBY, demo roka fúú to neviem takto povedať narýchlo musel by som si to prejsť šetko a tak no v skratke asi tolko…ešte by som chcel povedať že som tiež rád že ste to s hip-hop.sk nezabalili a pokračujeme ďalej :P a teším sa na ten nový skin aj keď mne sa tento zdá byť úplne v pohode páči sa mi ale som zvedavý no…a na koniec velká vďaka celému týmu hip-hop.sk za to čo robíte a že to vôbec ešte robíte :)

  • branno
    09. 01. 2010, 14:06
    • hodnotenie: 1
    branno
    pl

    Zaimave toe..som rad ze nekto povedal nahlas ako to je s hip-hopom u nas..a trosku kritika k hh.sk..strasne mi tu chyba nieco z POLSKA ich scena je velmi kvalitna..aspon sem tam by sa nieco zislo..ako jasne ked dakto chce neco vedet tak hh.pl,ale..pred­sa..sem tam.

  • zet.u.zet.a.
    09. 01. 2010, 14:22
    • hodnotenie: 1
    zet.u.zet.a.
    polsko

    cauko, ked uz si ides poliakov, tak skus urcite tieto dva albumy

    Małpa – Kilka Numerów O Czymś http://www.you­tube.com/watch?…

    kaFF kaFF-L – Czarna Krew http://www.you­tube.com/watch?…

  • Lumir
    09. 01. 2010, 15:12
    • hodnotenie: 1
    Lumir
    a sledujes tu scenu? vyznas sa? ked mas...

    a sledujes tu scenu? vyznas sa? ked mas zaujem, mozes kludne o nej zacat pisat a mat za to honorar. ja by som bol rovnako rad, ale proste nie je na to clovek.

  • branno
    09. 01. 2010, 16:31
    • hodnotenie: 1
    branno
    ...

    Ouu tak urcite as tak sa nevyznam..:)sle­dujem ju,coto poznam…a preto som sa pytal ,no skor kritizoval:)..kedze sledujem ze z Francie tu nieco byva,Nemecka..tak ci nahoodu neplanujete aj vac sa venovat Poliakom.a diky za tip Zetuzeta:)..

  • strepsils
    09. 01. 2010, 14:23
    • hodnotenie: 0
    strepsils
    moje albumy roka

    1.Dramatikz – Vysledok zloby 2.Gebod – Sekvencie 3.Stanica projekt – album 4.Rytmus – king 5. Moja Rec – double shock

  • TOP TEN
    09. 01. 2010, 14:54
    • hodnotenie: 0
    TOP TEN
    TOP TEN

    Clanok je to celkom dobry, aj celkom s nim suhlasim az na to, ze tu nikto nespomenul tych ozajstnych TOP 10 albumov ktore vysli daleko za morom, dost bolo Fiftyho, Jay-Zyho,ci Eminema… Ani mena ako Lil Wayne, Drake, ci Rick Ross nikto aj tak nepocuva… Ten pravy a nefalsovany hip-hopovy sound zneje asi takto v abecednom poradi… Ten co to pocul, vie o co hovorim a ten co to nepocul, tak rychlo do googlu :)

    ARES – A Red Eye Smokin' (2009) /50:27/ 10/10  – Detroitska dvojka Slautah a Alius Pnukkl, cely album produkoval Oznoh

    BEKAY – Hunger Pains (2009) /53:33/ 10/10  – Brooklynsky biely BK a jeho debut s prod. od Alchemista az po DJ Babu

    BIG TWINS – The Project Kid (2009) /45:14/ 10/10  – Dalsi solovy pocin clena IM3, prod. prevazne Sid Roams, ale i Alchemist a Havoc

    BLAQ POET – Tha Blaqprint (2009) /51:45/ 10/10  – Dlho ocakavany debut na Premierovom Year Round Records, prod. strictly Primo

    CORMEGA – Born & Raised (2009) /43:03/ 10/10  – Velkolepy navrat textoveho krala a produkcia len od tych najlepsich…

    KRS-ONE & BUCKSHOT – Survival Skills (2009) /56:58/ 10/10  – Spojenie teacher & student + kopec skvelych produkcii = old skull

    M.O.P. – Foundation (2009) /54:51/ 10/10  – Nikdy nesklamali a aj teraz len dokazali ako sa ma rapovat a o com, prod. Primo

    PHIL THE AGONY – Think Green (2009) /45:18/ 10/10  – Clen LA's Finest Strong Arm Steady, odkaz v hudbe, aj v produkcne

    SLAUGHTERHOUSE – Slaughterhouse (2009) /56:23/ 10/10  – Joe Budden, Crooked I, Joell Ortiz a Royce Da 5'9'' ma fakt zabili…

    TY NITTY – Tsunami (2009) /68:30/ 10/10  – Zaplava dalsieho clena IM3, na beatoch osvedceny klasici, ktory su the best

    Samozrejme, bolo ich este zopar dalsich skvelych albumov ako Raekwon, Alchemist, Deep Rooted, Solomon Childs, ci Tragedy Khadafi & Trez… A na zaver mi neda nespomenut, ze minuly rok sa niesol aj v znameni internationalnych producentov: francuz M7 so skvelou NYC: The 5 Boroughs, dalej talian Fabio Musta a pecka album Passport, norsky Tommy Tee a jeho Studio Time, sikmac DJ Honda a jeho IV v poradi, ci nemecky producenti Snowgoons a bez pochyb DJ Wich a jeho The Golden Touch… tak asi tolko zase 1nou…

  • deliquent
    09. 01. 2010, 23:38
    • hodnotenie: 2
    deliquent
    jebať...

    1.Tesla (Tkx) 2.SP,ZS,MR 3.Lumir

  • fonzi
    10. 01. 2010, 2:14
    • hodnotenie: 1
    fonzi
    ...

    pre mňa v roku 2009 bol absolútny vrchol Carlo Cokxxx Nutten 2…tomu sa hovorí rap ako sa patrí inak ma nič moc nechytilo za srdce až tak moc ako práve CCN 2

  • Flowi
    10. 01. 2010, 12:49
    • hodnotenie: -1
    Flowi
    MOJ nazor!!!

    Rok 2009 bol pre mna chudobny ale zato som spokojny. Poviem rovno som narocny posluchac a mam nato svoje dovody(vysvetlim ak bude potrebne:). Neni dolezite poradie takze: co ma prihrialo pri srdci je Antivirus. Co ma trosku dlhsie trapy je Otecko:), ktrory mam pocit ze trochu straca tempo, aj ked viem ma svojsky styl a je mozne, ze uz mi nechuti.Dylema a Cigo idu stale hore chlapci len tak dalej. G-bod-klobuk dole album mi stale slape.Kaidzas-jednu vec neviem hehe ci toto ,,Su najlepsi a kazdemu sa paci nitransky prizvuk, mysli Nitru alebo cele Slovensko´´, tak ak je to SVK tak len smiech.....he­hee.Nema este na take tvrdenia!!! Album je taky aky je a dobry flow+texty oslovia. Decko a pobodobne mi nic nepovedia,nevie to polozit do beatu a proste to znie trapne tak jak som sa znechutil po klipe YBA1-to mu este nikto nic nepovedal???Uzavri to!!!! Sto ludi sto chuti ja viem! LUMIR to napisal dobre, urcite trochu aby podporil:) nevyspelejsich. No pre mna ceresna na torte je Rytmus-Kral(akurat skladba Kral ma neoslovuje a hotovo). Neviem aky zije zivot ale jednoznacne to povedal a stoji si zatym robi to pre prachy lebo sa chce mat dobre. Cely svet sa toci okolo penazi a kazdy jeden raper by chcel predavaat tolko co on len kazdy sa na to pozera,aj kazdy popredny raper, ze zradil a kvoli prachom urobi hocico. LUMIR prepac ale ked si do teraz neprisiel nato v com spie tajomstvo uspechu KF nieco na tom bude. Vsetci co picuju na Rytmusa okej, ale mam taky pocit,ze je tu jediny co sa snazi robit nieco nove, oslovit viac ludi, snazi sa kurwa. Kazdy jeden text ma nieco do seba a ked chces napisem ku kazdej skladbe pointu. NAZORY NEMENIME ALE DOSPIEVAME K NOVYM. Bodka. Inak ku tvojej prvej casti recenzie, je to smutne a trapi ma to.Na koncerti som sa tiez vykaslal a u nas je ich velmi malo co ma mrzi ale mna to preslo a radsej podporim kupou. K tomu Molochovi-hehe ako by ma zaujimalo za co chce on prachy sak ten len daco blaboce a ne rapuje a okolo ludia ho klamu ze kurwa aky si dobry!!!

  • ZlatanZlo
    23. 01. 2010, 22:45
    • hodnotenie: 0
    ZlatanZlo
    mmm moj nazor

    jedina vec myslim ze ne kazdy reper na svete robi rep kvoli lovom a predajom, ty podla mna najkvalitnejsi nehavaju za sebou dlhodoby odkaz jak uz ti napisal lumir vyvoj neni kazdy rok sa otocit o 180stupnov jediny problem mrtvej slovenskej sceny je podla mna v tom ze vacsina reperov zacitila love a zmenila styl tu neklesla pocuvanost repu ale tvorba repu kazdy sa chcel vyvijat a vsetci sa vyvinuli akurat na picovinu a rep uz tu robi malokto a pritom ani v amerike nejsu najvacie mena tie co ich vidis na mtv,na ozrejmenie slovneho spojenia hip hop nechavam dva odkazy http://www.you­tube.com/watch?… http://www.you­tube.com/watch?…

  • Lumir
    10. 01. 2010, 13:56
    • hodnotenie: 0
    Lumir
    ja ta nepotrebujem presviedcat ani...

    ja ta nepotrebujem presviedcat ani vnucovat ti moj nazor. ja som iba napisal ten svoj. ale napisal som ho strucne, lebo ako som v texte spomenul, ak by som to chcel do hlbky rozobrat, bolo by to na samostatny clanok a to si radsej necham do buducna, ak Pato na moje slova nahodou neadekvatne zareaguje, lebo som v podstate len rozvinul to co tvrdi on sam.

    jedna vec vsak je dospievat a menit nazor a druha je, kazdy rok tvrdit nieco uplne ine a svojim tvrdeniami zapierat to, co som hovoril pred rokom:) ale ja mu ten uspech naozaj zo srdca prajem, nikdy som nikomu nic nezavidel.

  • AsiTak
    10. 01. 2010, 14:10
    • hodnotenie: 1
    AsiTak
    Hip-Hop vs. pop

    Ešte by som sa chcel spýtať na jednu vec… Sám Lumir napísal, že Rytmusov album bol popový… s tým sa dá plne súhlasiť. Navyše v rozhovore pre 90bpm Rytmus povedal: „Hip-Hopové publikum je pre mňa tak malé, že mám pocit, že Hip-Hop tu ani neexistuje. Bolo to hlavne to, čo som cítil a to, čo zo mňa vyšlo za tento rok. Ja už dávno nepatrím medzi repistov. Ani nechcem.“ Preto je podľa mňa odôvodnená otázka, či Hip-Hop.sk plánuje naďalej uverejňovať akékoľvek články a informácie o tomto popovom nerepistovi, pretože neviem, čo by ešte jeho súčasnú tvorbu zaraďovalo do tematiky tejto stránky…

  • Lumir
    10. 01. 2010, 14:27
    • hodnotenie: 0
    Lumir
    necham to zatial bez...

    necham to zatial bez komentara:)

  • diskopribeh
    10. 01. 2010, 17:03
    • hodnotenie: 0
    diskopribeh
    To je zaujimava myslienka, v zahranici...

    To je zaujimava myslienka, v zahranici sa kopa hip-hop webov prezlece na hip-popove. Potom to tak aj vyzera a rebricky top10 za 2009 tam vymeta Drake, Gucci Mane a iny „popisti“ :-). Robia pop prezleceny v hip-hopovom osateni, takze ludia to za hip-hop povazuju. Samozrejme nehovorim, ze to je pripad hh.sk, skor naopak – tomu som rad. Tento rok bol dost podstatny podla mna, nie len pre tento web, ale cekovo pre ‚hip-hop‘ (ale aj to dost to suvisi s tymto webom)… zvrat v ideologii je urcite vytany pre narocnych posluchacov, za ktoreho sa povazujem aj ja.

  • Jedik
    11. 01. 2010, 14:52
    • hodnotenie: 0
    Jedik
    výstih :)
    • „Ľudia, dobré ráno, vaša obľúbená hudba ide do pi*e!“

    Bohužiaľ :)

    Inak s väčšinou súhlas… Témy sú ďaleko od tých, ktoré by mali byť „zobrazované“ … Bežný človek, ktorý si to vypočuje, nemá problémy ako oni, že nedostali 3000,– , ale len 2000,– eury za vystúpenie … To je už o čom? :) Preto je top slovenskej scény undrgrnd :) A nie to čo si kúpite v Tescu … Z takých ma pre mňa osobne význam jedine Stanica Projekt :)

  • JeebO
    11. 01. 2010, 16:38
    • hodnotenie: 0
    JeebO
    SP!

    No vyšlo viac dobrych albumow minuly rok ale moj nazor že najwetši respekt si ZAsluži Stanica projekt…:)

  • JeebO
    11. 01. 2010, 16:40
    • hodnotenie: 1
    JeebO
    Howoriš Mi z duše jedik..... a pecka...

    Howoriš Mi z duše jedik..... a pecka su Aj nove songy z černej ery od Shima…

  • Reprezz
    11. 01. 2010, 18:15
    • hodnotenie: 0
    Reprezz
    ZUZA potešila ...celým článkom

    albumy potešili hlavne z mojej domácej scény (nitránskej): Vagabund, Rakby, Kajo a za album roka pre mňa dávam jednoznačne album Zlej Stravy…názory Lumira a Gastana o tomto počine ma sklamali…a ako nwm kto spomenul v článku – „čím dlhšie čakanie, tým večšie sklamanie“ abo tak nejak… tak Zlá Strava vydala album asi po 8 rokoch a to sa nedá porovnať porovnať s dnešnou scénou; jeden z mála albumov, kde sa mi lúbi každá jedna vec a to spolu aj s introm aj outrom a každá jedna vec mi volačo dala, ale tak je to názor jednotlivca a aj toto je „len“ mój názor; každý má rád iný štýl, no ja zostávam navždy v podzemí rapu…ostatné albumy čo potešili z SK scény, tak to boli albumy od: DNA, G-Bod, Moja Reč, Decko, Predstawa, Dramatikz…a to je asi tak šecko… aa ešte aj BPM …a naopak, za najtrápnejší „album roka“ považujem Rytmus – Král …a nechápem narážku na Kaidžasov cover
    - s koncertami/ak­ciami dávam za pravdu každému jednému, aj keď šetci nemali presne rovnaký názor; ďalej…DoubleJ – neskutočný talent, kerý ma potešil každou jednou vecou čo dal ven a jak rýchlo sa vypracoval, tak o tom ani nehovorím, len tak ďalej! …no rešpekt si zaslúžia aj jednotlivci, ale tých menovať nebudem

  • Štefan05
    12. 01. 2010, 4:02
    • hodnotenie: 1
    Štefan05
    Pravda

    Celý článek je pravda a podle mě je u vás album roka Zlá Strava jednoznačně! jinak ta skupina 14 by fakt mohla vydat to album! nebo aspoň Momo druhou sólovku! hodně lidi si to ani neuvědomuje ale takový Momo je mnohem lepší než Rytmus! akorát že není komerčně úspěšný a nemá toho za sebou tolik ale o to nejde! jde o kvalitu rapu,flow a všechno okolo a na Slovensku je pro mě Momo číslo jedna…nejen že má krutou flow ale ještě hodně dobré texty,produkce na Nepatrím medzi byla taky vynikající a hlavně reprezentuje pouliční rap a nikam se netlačí dopopredí! tohle je přesně hip hop a není to jen on kdo tu ještě zůstal nohama na zemi a dělá rap tak jak se dělat má. v podstatě v Petržalce je jich víc (Suchý pes,Agresor,Moloch a tihle) lidi by měli otevřít oči a zamyslet se nad tím jestli podporovat skutečný rap se vším všudy a nebo kapely co si takovou pozornost nezaslouží a dělají z rapu estrádní zábavu (Rytmus) a nebo dokonce si dovolit kopírovat texty z Ameriky (H16 – ale to se netýka celé H16 ale jednoho člověka) a tahle fáma není jen fáma ale lidi z jejich okolí v Petržalce mají i jasné dukazy a ví o které interprety z USA se jedná..a neberte to hlavně zle že jsem nějak zaujatý ale prostě je to pravda a fakt:) jinak vám Slovákům závidím protože tady v Česku to dávno skapalo a je to katastrofa co se tady děje!!! snad jen DeZrechts stojí za zmínku a v 2010 New Prago Union!

  • koberec
    12. 01. 2010, 12:19
    • hodnotenie: 3
    koberec
    moj pohlad..

    zdravim. prispejem svojou trochou do mlyna. kedze lumir to napisal myslim si ze velmi dobre, vystihol podstatu a s vela vecami sa stotoznujem, ulahcil mi pracu. uz roky ma presvedcia ze ma na vec triezvy pohlad, darilo sa mu pocas tych rokov umne spojit ulicu a biznis – zabezpecit prezitie a rozvoj kultury s tym aby si co najviac zachovala svoju tvar – za to si myslim ze moze pravom pouzivat oznacenie jedneho z krstnych otcov sceny. necudujem sa ani jeho frustracii prameniacej z toho ze v podstate aj ked stal za vacsinou releasov na slovensku feedback ktory dostal nazad sa castokrat nezhodoval s jeho predstavami…napriek tomu si dovolim niektore tvoje konkretne veci highlightnut a challengovat. pises ze po dvoch konkretnych neprijemnych skusenostiach s interpretmi a klesajucej navstevnosti klubov ste prestali organizovat akcie v ba. nemyslis ze hadzat vsetkych do jedneho vreca kvoli dvom-trom konkretnym ludom je zovseobecnovanie? skor mam pocit ze peniaze tu ukazali charakter toho-ktoreho cloveka, pre mna ako promotera by to bol jasny znak toho ze ten clovek je neseriozny a zaradim ho na blacklist pre svoje buduce projekty a hotovo ale neodpisem kvoli nim vsetkych ostatnych… co sa tyka navsevnosti, ano suhlasim s tebou ze po rokoch hojnosti (ked ludia chodili stanovat pred uniqe na mlyny aby sa dostali k listkom :))) to s navstevnostou bolo horsie ale pokial si spominam tak posledny dopler v januari nedopadol az tak tragicky co do poctu ludi aby sa z toho dalo odvodit ze jebat na to uplne..hovorim to ako bezny fanusik ktory tam vtedy bol, bavil sa a urcite by prisiel znova ak by bol ponuknuty podobny kvalitny lineup..tu je zrejme problem vo vyske honorarov ktore zrejme vyrastli na taky level ze naozaj treba narvat klub na prasknutie aby bol aj vlk syty aj ovca cela..chce to asi trochu viac sudnosti zo vsetkych zainteresovanych stran z trojuholnika divak-promoter-umelec a naspat z oblakov nohami na pevnu zem…nevidim najmensi dovod na to aby sa povedzme raz za stvrt roka neuzivila velka akcia v BA za ucasti prvej ligy za rozumny peniaz ..dopler neni jediny klub aj ked samozreje bol to best priestor…tu este tolko nerozumiem tomu ako mozes trebars kritizovat midiho fest za tam povedzme kapely jazdia za nizky honorar a na druhu stranu hovorit o tom ze vysoke honorare su dovodom preco sa akcie nerobia lebo sa nemaju sancu zaplatit.. moj nazor je taky ze radsej akcia kde hra niekto za cestu ako ziadna akcia kde divak aj interpret aj promoter sedi doma.tolko k akciam…druha vec sa tykala toho ako si hovoril ze by si interpreti mali brat priklad z francuzskej sceny, hlavne co sa tyka tem. no zrejme mas na mysli feeling tych veci a hudobne prevedenie, kedze sam pises ze francuzsky nevies tak potom ako mozes vediet o com rapuju :)) nie nechcem ta chytat, velmi dobre viem co tym myslis, je jasne ze nejaky pristahovalec z angoly ktory zije v panelaku bez elektriny a vykrada auta aby prezil nebude repovat bling disko picoviny…skor by tu chcel poukazat na to ze tento styl rep, so silnym socialnym podtonom je jednoducho asi prilis „tazke susto“ na koncerty..priklad DNA..vynikajuca doska do auta, do bytu, do mp3ky, ktorej nie je co vytknut..ale koncert..hmm..fakt si zober ze bezny clovek ktory pracuje, studuje, ma cely tyzden stres zo vsetkeho, nervy a konecne sa ide v piatok uvolnit a zabudnut na realitu ma este aj reprakov pocuvat presne to iste co zije cely tyzden? je to proste taky paradox, ja som tiez zastancom trueskool rapu zo zivota ale v piatok mam jednoducho chut vypnut a nie este si davat presne to iste co mam furt len v zosilnenej forme..takze tolko odomna..zaverom som chcel dodat ze buducnost su presne tie deti, na ktore tolko kazdu picuje..takze by sme si mali vazit kazdeho mladeho fanusika hiphopu ktory prejavi zaujem o tuto kulturu a zabezpecit nech vie o jej korenoch a nech z neho nevyrastie sprosty skazeny kokot ale uvedomely mlady clovek..lumir drzim tebe aj vsetkym tvojim kolegom palce do noveho roka, si jeden z poslednych skutocnych co to drzi..majte sa.

  • Lumir
    12. 01. 2010, 13:42
    • hodnotenie: 0
    Lumir
    dik za nazor. chcem len poopravit, aj...

    dik za nazor. chcem len poopravit, aj ked samozrejme rozumiem, ze to z toho textu zrejme vyznelo tak, ako si to pochopil. nie, nemysli si, ze s akciami sme skoncili len koli tymto dvom skusenostiam. skoncilo to koli tomu, kam sa to dlhodobo uberalo, tieto dve udalosti boli len spicka ladovca, ktora rozhodla. nechcem to tu do hlbky rozoberat, rozhodne to nie je debata na komentar v diskusii a celkovo asi ani na clanok na tomto webe, skor na osobnu debatku. ono neda sa, i ked by som chcel, vsetko takto verejne napisat, malo by to ovela vecsie dosledky na celu scenu, nez si ktokolvek dokaze predstavit a ja rozhodne nechcem ani nepotrebujem vyrabat ziadne vojny. za tie roky som sa naucil, ze cokolvek napises, „umelci“ sa nedokazu odosobnit a priznat si chybu, oni maju svoj „dokonaly“ svet. Okrem toho, akcie neboli nikdy mojou domenou, staral som sa o tie ostatne veci a ak sa rozhodli moji, dnes uz exspolocnici, s tym skoncit, ja som to mohol jedine respektovat. nikdy som nemal zaujem robit promotera, stacilo mi to vsetko ostatne. k festivalu: ja som v prvom rade kritizoval lineup, ktory naozaj mohol byt podstatne lepsi, stacilo keby bol zaujem. viem o viacerych menach, ktore tam ludom chybali, spomenuli ich aj v tejto diskusii a viem, ze dotycni boli ochotni tam ist hrat za minimalny honorar, aj ked nie uplne zadarmo. ale pri festivale si povedzme otvorene. je to najvecsia akcia za cely rok, pride tam vela ludi, ktori tam nechodia zadarmo ale platia vstupne, platia nemale ceny v bufetoch atd. Kde inde maju dostat domace mena, ktore robia 19/20 celeho lineupu zaplatene, ak nie na festivale? pre mna je prave udivujuce, ze tie iste mena su ochotne ist hrat za 5 euro na festival, ale ak im chces spravit dobry koncert v klube, pytaju za to nehorazne peniaze. pod pojmom nehorazne myslim, ze bezny clovek nezarobi za mesiac pripadne aj dva tolko, kolko su schopni oni zhrabnut za jeden koncert. cokolvek od nich chces ty ako clovek, za vsetko pytaju peniaze, ale ked chcu reklamu na tomto webe, uz by ju chceli zadarmo. nuz nieco tu smrdi, ak su schopni a beru za samozrejme, platit za studio, master, cover, ale na poriadnu reklamu (ktora mimochodom pre nich nikdy nebola ratana podla cennikovych cien) na to uz peniaze nemaju a si najvecsi „ojebavac“, ze si vobec este dovolis pytat od nich peniaze. preto som sa rozhodol uplne zmenit pristup aj tohoto webu aj moj voci nim. ziadne kamaratstva, chchu robit biznis, budem ho robit aj ja voci nim (samozrejme, nechcem ich hadzat vsetkych do jedneho vreca, je mnoho umelcov, od ktorych citim, ze si vedia veci vazit a k tym budem vzdy pristupovat inac, nez k tym nevdacnikom. strucne k textom. ano chybaju mi socialne temy, ale ako som napisal, o nich bol pre mna vzdy rap. samozrejme, nic nemam proti party trekom, len by ich malo byt primerane, samozrejme aj zabava k tomu patri. len tu u nas sa to zvrhlo do jedneho velkeho party klise, chlast, cupky a party. A troska nesuhlasim s tymi koncertami. keby to vedeli nasi pani umelci spravne a profesionalne podat, ludi by bavili aj taketo koncerty. odporucam kazdemu vyhladat si na nete live vystupenia napr. IAM, energia ich koncertov je neskutocna a nemusia robit party klise. asi tolko. rad sa s kymkolvek na tieto temy osobne porozpravam, staci si ma niekde odchytit.

  • koberec
    13. 01. 2010, 21:19
    • hodnotenie: 1
    koberec
    druhe kolo

    vdaka za odpoved. takze v kratkosti. co sa tyka akcii v minulosti viem ze to mal pod palcom kekeli s macom a ze sa rozhodli s tym skoncit v podstate nemalo s tebou nic spolocne. skor ako polemizovat nad minulostou ma zaujima buducnost urcite mi das zapravdu ze pozerat treba hlavne dopred. zaujimalo by ma ci teda ako vramci hip-hop.sk neni niekto iny kto by pokracoval v tom co oni nechali tak. ok ty si sa vyjadril ze promoterska cinnost neni nic preteba ale tak urcite mas okolo seba tim ludi, nechce sa mi verit ze nemas v time niekoho co by sa na to podujal..nechcem tu davat nikomu na nic navody, ale je to rozhodne skoda, stretol som sa s vela nazormi ze im chybaju ala hip-hop.sk. proste overena znacka, tradicia, kvalita, zaruka cohosi co tu proste neni. nechcem vam strkat nos do kuchyne..ale zaujimalo by ma cosi od teba v tomto smere. viem napriklad ze sa opat chysta babylon..co sa tyka tem reperov tu neni o com rep je jednoznacne o myslienkach a pokial budu vo veciach zniet primitivne riekanky a plytke picoviny neni to viac rep ale pop a hotovo fajka zhasla… naslednych koncertov..suhlasim s tebou ze kvalita sou mnohych aj velkych mien je proste rozpacita, myslim si ze netreba byt konkretny ale proste ked ide reper na stejdz pod vplyvom vsetkeho mozneho tekuteho bileho zeleneho zlteho :)) tak ta sou bude aj tak vypadat..zo stran kapiel tu jednoznacne absenutje profesionalita­..druha strana veci je, ze ked je pod podiom 12 ludi tak si povedia ze jebat na to, naco sa budem akoze snazit..niekto vsak tu palicu musi chytit za ten koniec ako prvy a moj nazor je taky ze by to mali byt umelci..u nich sa to cele zacina..ten kontakt s publikom je vlastne posledna faza procesu napadu, ktory zacina doma nad lampou beatom a papierom, pokracuje studiom, mastrom, lisom, tovarnou, CD,obchodom, usami posluchaca a konci prave na koncerte kde reper vidi jak ludia tie jeho veci ziju…a co sa tyka mladych zaujimalo by ma ci hh.sk neplanuje nejake projekty, clanky, proste nieco ako odovzdat knowledge mladym…treba ich tu ako sol..osobne si myslim lumir ze zrovna ty si najpovolanejsi na nieco podobne..proste trebars hovorit o tom ako to bolo kedysi, aby ludia vobec vedeli co je to hip-hopova kultura, kde to ma korene..atd..viem ze tu nieco bolo uz na styl ameriky ale ja si myslim ze by to malo byt specificky usite na mieru slovenska…nech VEDIA, nielen POCUJU..pocut nestaci, repisti a dnes poperi dnes dost trepu picoviny..a posledna vec si myslim, ze aj ked treba byt prisny na kvalitu, by hip-hop.sk malo dat vacsi priestor mladym raperom..lebo s mlade kapely = mlady fanusikova = nova krv = nove impulzy..mozno spravit nejaku sutaz alebo contest kde by sutazili iba mladi co by hodnotili ostrielani borci..proste slovensky rap je jak slovensky hokej..silna minulost, velke uspechy, ale posledna odchadzajuca zlata generacia..po nej je velka pauza.. a nevesela perspektiva..stari by mali mladym pomoct a ne ich brat jak konkurenciu..ked sa boja o fleky tak je to asi dokaz toho ze uz na to nemaju..treba tlacit na kvalitu, nie na silu mena..z mena sa nikam nikdo nikde neposunul..koncim prednes. mier..

  • Lumir
    14. 01. 2010, 14:15
    • hodnotenie: 0
    Lumir
    musim ta sklamat, ale ja akcie naozaj...

    musim ta sklamat, ale ja akcie naozaj netuzim robit a ani nechcem, nakolko opadol o ne zaujem, pokrytie nakladov je casto neiste, sponzorov v dnesnej dobe lahko nenajdes, bez nich sa to robit rentabilne neda atd atd… ci to bude robit niekto iny z HHsk alebo nie, uz nezalezi na mne, ja nemam ziadny dovod to organizovat. co sa tyka mladych talentov, tak podporu jednoznacne dostavaju. jednak je tu my.hip-hop.sk, ale aj clanky v rubrike media>demo hovoria tiez za vsetko. ale nikomu tu uz nebudeme slapat cestu ani mu robit PR, ci je zacinajuci alebo ostrielany, s tym je koniec.

  • Štefan05
    12. 01. 2010, 15:31
    • hodnotenie: 3
    Štefan05
    Problém ani není že rap poslouchají...

    Problém ani není že rap poslouchají hlavně děti a vím že je to budoucnost ale jde o to že když má člověk 13,14 nebo 15 roku a poslouchá třeba desku Mikrofon je ručná zbraň od Molocha,tak absolutně nemůže pochopit ty texty které jsou docela náročné a to je chyba ne? Setkal jsem se s hodně lidma co říkali že Moloch rapuje pičoviny a že ty jeho texty jsou katastrofa ale to je blbost..já jsem to po prvním poslechu taky moc nepobral ten jeho styl ale když se do toho člověk zaposlouchá a vnímá o čem ty texty přesně jsou tak si řekne že Moloch je génius a není žádnej blbec ale naopak něco v tý hlavě má a kdyby to byl nějakej magor co má v hlavě nasráno tak by v životě nedokázal natočit tak náročné album..třeba H16 má rýmy takové jednoduché na pochopení a proto je taky poslouchá hodně dětí protože je prostě chápe..to stejný Kontrafakt nebo Vec…to jsou lidi co natáčí tracky které dobře zní a jsou jednoduché na poslech..někdo tu psal že Moloch neumí rapovat…abych se přiznal tak si to myslím taky ale on to právě všechno zachrání tím geniálním textem a dobrým podkladem a ten špatný rap tam vynikne a ta písnička se mi prostě líbí..je to otázka vkusu samozřejmně ale pro mě osobně je na prvním místě ta hudba z dola (stoka rap) protože poslouchám rap už skoro 11 roků a v době kdy jsem to začal poslouchat tak to nebylo tak mediálně rozšířené,kapely nebyly v televizi,nedělali ze sebe hvězdy a hip hop byla kultura pro lidi kteří tomu rozumněli ale dneska mladý člověk si koupí album Kontrafakt ne proto že ho zabíjí ten rap ale ví že Kontarafakt jsou moderní a tak chce jít s dobou a začne poslouchat rap jen aby uspokojil své okolí…já osobně mám bratranca co celý život poslouchal Metal a pak šel na střední školu kde chodil do třídy mezi lidi co poslouchají rap a jen proto že se mu smáli že je metalista tak změnil styl aby byl s nima v partě a to je chyba a to je problém spoustu lidí nejen v Česku a na Slovensku…můj názor je takovej že pokud člověk poslouchá rap,tak by tomu měl v první řadě rozumět a nějakým způsobem tím žít a to nemám na mysli aby se tak oblékal nebo tak to není důležité ale aby to poslouchal,prožíval ty texty a zamyslel se nad nima a ne že to bude poslouchat jen proto že je to moderní a nebo dokonce třeba vulgární…spousta lidí semnou nebude souhlasit ale je to tak..hip hop není pro všechny vrstvy obyvatel a přece ho nemůže poslouchat člověk co nechape o čem ten jeho interpret rapuje..v Česku spousta lidí poslouchá Supercrooo ale přitom nechápe význam jejich textů..Hugo Toxxx to řekl správně: " když na koncertě hrajeme pecku Kde sou? a vidím ty děti v první řadě jak se snaží podporovat a přitom neví o čem ta písnička je,tak se zamyslím nad tím proč vlastně dělám rap pro lidi co mi nerozumí a mám pocit že ty texty píšu jen pro sebe a pro málo přátel co mi rozumí" Prostě rap je hudba pro ty co to berou vážně a fakt to mají v srdci a ne pro stádo ovcí co jde večer na hip hopovou akci a druhej den tancuje na diskotéce..to je případ mladých holek třeba:) je to těžký a mám pocit že to lepší nebude protože hip hop se už dostal po celém světě na takovou pozici že to nemůže nikdo ovlivnit a lidi ze staré školy až odejdou tak je nikdo nenahradí protože všichni už ani nebudou vědět že nějakej underground hip hop existuje protože budou zvyklí na disko-rap z televize a přesně tohle se bude vydávat za nějakých 20–30 let…za 20 let už nikdo nenatočí klasické album ve stylu Das EFX nebo Gang Starr protože budou zvyklí na něco jiného..můj názor

  • Martinez
    13. 01. 2010, 14:51
    • hodnotenie: 0
    Martinez
    asi tak...

    Citím to podobně jako Śtefan, i když Moloch není zrovna můj šálek. Spíš se dá říct, že by jsme měli závidět to kvatno kvalitního rapu, co naši východní sousedi vydávaj. Kvalita u nás je, ale je jí tak málo… Jak to řekl včera Wladimir u Vece ve studiu – desky jsou u nás vydávány cyklicky a rok 2009 byl prostě slabší. Trafic vydal zajímavaj mixtape, BMP zmákli více méně kvalitní album, od Tafroba se čekalo víc a ne jen lehce nadprůměrnou desku… Kluci kolem MAAT jsou příslib do budoucna a doufám, že to nevzdaj a vydržej. Ve dvou řádkách jsem shrnul českou scénu, hmm docela smutný. Jsem tomu rád, že za těch 11 let, co poslouchám rap, např. PSH, Hugo nebo James zkouší jinej postup jak dělat ten rap, i když jsou si vědomi, že to ti náctiletí prostě nepochopí. Naneštěstí ti budou na ty koncerty stejně chodit. Ale bohužel chodí, vyjma kontrafaktů, jen na čechy. Když u nás ve 100tisícovém Liberci přišlo na DNu a Bacila jen 30 lidí, a z toho ani 20 nevědělo, kdo je na pódiu – to už je tragický. Vzájemná sousedská podpora prostě už neexistuje, a to i v opačným gardu (češi na Slovensku). Sám „pán“ Rytmus, symbol slovenského rapu pro ty mladší v ČR, tomu nepřispívá, když začíná vydávat, jak on sám říká umělecké díla. Po hudební stránce OK, ale co předvádí za mikrofonem. Dříve jsme mohli od něj slyšet na koncertech v ČR kvalitní rap, teď uslyšíme jen další paskvil – jako bych ji u nás nebylo dost. Každopádně album roku je Dual Shock, pak Decko, Kaidžas, BMP a i ten Tafrob Těším se na každou novou desku, která v ČS výjde. Tenhle rok se můžem těšit snad na Ega, PSH, PIO, Moma, Prago Union, La4, Zverinu s Efkem a další. Snad ten rok 2010 bude lepší než 09, protože to horší být ani nemohlo…

  • Gashtan
    13. 01. 2010, 16:03
    • hodnotenie: 0
    Gashtan
    som

    skutocne prekvapeny kolko naozaj zaujimavych nazorov sa tu objavilo, aj zo strany ciech. pokracujte, takto ma vyzerat diskusia

  • Artz
    13. 01. 2010, 22:02
    • hodnotenie: 1
    Artz
    Ja mám pocit že najväčšou chybou...

    Ja mám pocit že najväčšou chybou je že texty ktoré sa píšu sú orientované (bohužiaľ) väčšine scény…táto väčšina chce čisté elektro beaty, chce texty o chlaste, drogách a podobne…keď už sa konečne v mainstreame objaví téma na ktorú by sa dal napísať skvelý text na zamyslenie (zlatokopky) tak ho autor tak dodrbe že sa z toho stane diskotékový hit…nemám v podstate nič proti elektru, G-Bod dokáže urobiť elektronický beat a je to skvelé…ale toto elektro pomaly ale isto vytláča samplované beaty ktoré majú v sebe nejakú dávku emócií ktoré sú schopné preniesť na poslucháča…elektro v sebe žiadne emócie nemá…ak by sa začali písať sociálne texty, egotripy ktoré majú nejakú hĺbku a hlavne storytellingové texty, z tej väčšinovej časti publika by sa stala menšinová…buď by odpadli a začali by počúvať niečo iné alebo by sa uvedomili…naozaj by si mala slovenská scéna zobrať príklad z francúzskej, čo sa týka beatov aj textov…ak sa bude naďalej pokračovať tak ako doteraz tak sa umelci nemôžu čudovať že sa albumy nekupujú a na koncerty im chodí minimum ľudí…slovenská scéna je veľmi podobná slovenskej politike…lepšie bude až keď príde nová krv…ale nie po kúskoch, je potrebný nával…podľa mňa by predaje stúpli, koncerty by chytili tú šťavu ktorú potrebujú a boli by konečne o niečom…no a čas sa vyjadriť ešte k umelcom osobitne: Opak – kedysi pre mňa neuveriteľný talent na scéne…ale po jeho Otvorení mám pocit že sa to skončilo…Mikiho Moru a Molocha ani komentovať veľmi nebudem, Miki ma sklamal už pred vydaním Hudby z hora a Molocha som ani nikdy nemal nejak v obľube takže ma ani nemal kedy sklamať…Čistýchov odkedy spolupracuje s Bielym tak už sa ťahá rovnako ako Rytmus na pop a sociálne témy sú mu už úplne cudzie…H16 ma nikdy nejak extra nezaujímali hlavne kvôli Oteckovi ktorý ma priam odpudzuje…celkovo môžem pochváliť asi len Decka, Kaidžas a jeho Klokočino tiež nebol zlý, N2H a tiež SWR čo sa týka východu…je veľmi pravdepodobné že som ešte na kopu ľudí zabudol ale toto ma tak napadlo…takže do nového roku snáď konečne nejaký progres :)

  • t-bag4
    16. 01. 2010, 11:57
    • hodnotenie: 0
    t-bag4
    juuj

    spomenutý rozhovor s Dramatikz, ale ani zmienka o albume … škoda … pre mňa tohto ročná jednotka …

  • streetz14
    30. 01. 2010, 15:51
    • hodnotenie: 0
    streetz14
    Čistá pravda

    Štefan05.....­......chcem povedať,že má čistú pravdu dajme priklad Rytmusovho Krala idem po ulici a 14 15 ročne holky to počuvajú na mobiloch chalani tak isto a pritom nevedia,že ich užasný ,,PÁN" sa venuje popu.Moj názor na rytmusa je že je to uplný kkt ktorému ide o peniaze a nie o kulturu ktorá je zakladom.Dalej stimi koncertami mali sme v TR koncert Čistychov a prišlo tam asi 100 ludi a to čistýchov pozná dosť ludí a na kamaratovom koncerte tam bolo viacej ludí a jeho meno nieje zname ale aj keď mu tam par veci nevišlo ale bolo to 100 krát lepšie ako na čistochov-e ktorý ma týmto dosť sklamal.K Moloch-ovy mal som ho rad a aj mam jeho texty maju smisel aj ked si ich musíte vipočut v klude.A k roku 2009 bol to rok dosť biedny tak sa má vec ale na začiatku roka ma hneď potešil známi album Dual Shock ktorý ma hneď zahrial pri srci a ešte album od Moloch-a Mikrofon je ručná zbraň ďalej to išlo s slovenským hip-hopom dole vodov aj ked boli tu tracky ktore boli perfektné mohol by som ich tu napisať takmer 20–25 ale každi by nemusel somnov suhlasiť nemohol by som nespomenuť album Klokočino ktorý je podľa mňa asi to najlepšie z roku 2009 aj ked track 20.Listi mi prosto pripadá nie ako RAP takéto veci prosto su pravdivé ale mali bi sa pisať niekde na nejaku stranku smutnich pribehov je to prosto moj nazor a zobrať mi ho nikdo nemože.

Pridaj komentár

Ak chceš pridať komentár, musíš sa najprv prihlásiť