HIP-HOP.sk

Diskusia: What's Beef: Zabudnuté hovädzie slovenského rapu

  • antipostar
    26. 02. 2011, 12:36
    • hodnotenie: 3
    antipostar
    moj subjektivny nazor

    toto je tu uplne od veci aj s jamesom dajte vedieť lumirovi, ani si nespomenul najhlavnejšie priame beefy, a keby si uz mal pisať o každom beefe, aspon ktore som ja zachytil mesiac by si písal, a najpodstatnejšie sú aj tak nepriame pre mna. keby si pisal o nepriamych to by uz bolo niečo iné a myslím si, ze vela ludí (ktorí sleduju) by to zaujimalo a citali by to.

  • Janes
    26. 02. 2011, 12:50
    • hodnotenie: -2
    Janes
    @antipostar

    V prvom rade ti ďakujem za komentár. Prečítaj si názov článku pred tým, než ideš písať. Áno, tak ako si ty subjektívne zareagoval, tak som subjektívne aj ja napísal ten článok. A nikto nebráni nikomu tvoriť, takže kľudne môžeš nabudúce napísať niečo aj ty.

  • mino_dnb
    26. 02. 2011, 14:25
    • hodnotenie: -2
    mino_dnb
    ....

    No mňa osobne takéto články nebaví ani čítať…dobre možno si to kuknem ale nič to somnou nespravilo,nijako ma to neočarilo,lebo nič nové som sa nedozvedel…!.a pravdu povedať tu na Hip-Hop.sk má už pomaly nič nebaví čítať..lebo seriály alebo recenzie alebo nejaké reportáže alebo ja neviem ešte čo všetko možné ma vôbec neoslovujú a nič mi nedávajú.. poprosím kamaráda nech mi napíše nejaké rencenzie alebo nejake reportáže do smsky a potom vám to pošlem a môžete to sem jebnuť..možno to niekoho očarí… ja čakám na nejaké NOVINKY z SK/CZ scény…ktorých tu niet a keď sa tu niečo náhodou objaví,tak už to je 3 dni staré a je toho plný net…tak čo má ma tu očariť..?ale to je len môj názor…možno zas niekdo nechce žiadne novinky a radčej číta takéto všeliake články…

  • kentucky
    26. 02. 2011, 18:51
    • hodnotenie: -6
    kentucky
    suhlas

    tento web skapal to…

  • TandaBoss
    26. 02. 2011, 16:02
    • hodnotenie: -1
    TandaBoss
    Nejak si zabudol na H16 vs Druhá...

    Nejak si zabudol na H16 vs Druhá Strana… ;-)

  • Kritic
    26. 02. 2011, 16:51
    • hodnotenie: 0
    Kritic
    ...

    Mne sa nezda ze by Kures rapoval v tracku smogom potiahnutou Zilinou kedze nebol s Rapresie , podla mna to bol Sanova (Kubes)… Kures zarezaval za skupiny Obraz skutocnosti a Rapidamente

  • AsiTak
    26. 02. 2011, 17:15
    • hodnotenie: 0
    AsiTak
    Helicó

    Hmmmm… toto bude asi samovražda (na tejto stránke určite), ale už mi nedá nevyjadriť sa k Helicovi, keďže tu bol spomenutý. Jedna vec je „Hip-Hop“ ako kultúra, ktorá v podstate má určitú ideológiu… a druhá vec je rap ako štýl prejavu, ktorý sa nespája výlučne s Hip-Hopom. Helicó bol raper a (v rozhovoroch) hovoril o rape… dokonca sa vyjadril, že nechce patriť na Hip-Hopovú scénu. Rapovať po slovensky a bla bla bla – to je podľa mňa filozofia Hip-Hopu, nie rapu ako takého… Nepochopil som, prečo to zrazu kopa ľudí začala brať osobne, pičovať a aplikovať naňho Hip-Hopové mierky… Bol to popový raper – bodka. Fakt nikto nemá právo rapovať na Slovensku, ak nie je ochotný rapovať po slovensky, byť nekomrečný a nechať sa onálepkovať ako „SK Hip-Hop“? Budem vďačný aj za mínuská, ale rozhodne ma poteší odpoveď, pretože toto je skutočne vec, ktorú doteraz nechápem a vysvetlenie by ma celkom zaujímalo…

  • kentucky
    26. 02. 2011, 18:48
    • hodnotenie: 4
    kentucky
    ...

    osobne som nesledoval jeho karieru, zaujala ma jedine jeho vysvlovbost,ktora bola vazne dobra na to ze bol slovak…v tej dobe hip hopovy posluchaci boli nejak hrdi hejslovaci, a vsetko co nebolo slovensky bolo zle, dnes im uz nevadi, sranie si do huby velkeho hraca, dnes by tim ludiom ani nevadilo keby rapoval znova a anglicky..mne nie…prestal som tie kokotiny slovenske pocuvat, lebo uprimne malo toho sa do pocuvat a radsej pocuvam samotnu produkciu…i ked pravda, ked si na slovensku a repujes pre ludi, tak je pochopitelne ze by ti ti ludia mali rozumiet…Helico bol raper, alebo skor popovy umelec, ktoremu sa pacilo vyjadrovanie anglicky…Uchvatilo ho to a robil to tak, co iny nemali pochopnie, bo totiz to v tej dobe kazdy picoval na popovych umelcov, no teraz si s nimi ide kazdy v ruka v ruke, s Pappom, Laskym, Mishou, Darou, Kotula, Opatovsky…mohol by som pokracovat…Zrazu pop do rapu patri a chcu ho robit popove…Najprv je to underground, kam nepatri kazdy, potom su to patry picoviny kazdy chce robit party, potom pride techno do rapu a potom ked nejde zasa sme spat na ulici…Je to smiesne…V urcitej popoved dobe by teraz boli umecli vdacny za Helica :D

    A preto si radsej vypocujem zahranicnu tvorbu, fracuzsko, amerika, nemecko, kedze tym jazykom moc nerozumiem, priam rapovanym sloham skoro nic a pocuvam si dobru produkciu…Rapo pocuvam vylucne uz iba kvoli hudbe a beatom…Lebo vyjadrovanie raperov skapalo, nemaju mi co uz povedat…malo pramao, jedine tak Denov album bol super a ani CIsteho nebol zly.......Helico by mal teraz ovela vacsiu snacu na uspech.....V zom case daval anglicky..tot vse :D

  • diskopribeh
    26. 02. 2011, 19:29
    • hodnotenie: 0
    diskopribeh
    Neviem, ci by si tvrdil ze Helico ma...

    Neviem, ci by si tvrdil ze Helico ma sancu na uspech, keby si anglictine rozumel.. radsej si vypocujem 90% slovenskych raperov ako by som mal pocuvat niekoho ako Helico. Ja naopak rap pocuvam kvoli textom, nie kvoli tej forme okolo. Produkcia k tomu samozrejme patri. Vsimol som si, ze teraz je „trendy“ pisat nezmyselne texty, hlavne nech sa to rymuje a dobre to znie (napr. taky Martat, alebo vacsina znamych US raperov), co je podla mna najvacsi odpad, totalny grc. Inak k tym dissom, najzasadnejsi beef tu spomenuty nebol, asi ho autor nepovazuje za dostatocne podstatny…

  • Janes
    26. 02. 2011, 19:44
    • hodnotenie: 0
    Janes
    poviem k tomu celému len toľko, na...

    poviem k tomu celému len toľko, na svoju obhajobu.. Zámerne som si vyberal niektoré menej známe, alebo inak zaujímavé beefy. Určite som nenapísal o všetkom, ale je to taký môj subjektívny výber.

    Sto ľudí, sto chutí, ja nikomu nevnucujem svoj hudobný vkus a ani to neplánujem. Každý má na umenie svoj názor, ťažké je byť v niečom objektívny, nanajvýš sa dá rozoznať gýč (a aj to už je čoraz ťažšie v modernom umení).

    A ešte pre toho, čo tvrdí, že ho to tu nebaví čítať.. Načo teda komentuješ? Pripomínaš mi komplex metalistu na hip-hopovom fóre.

  • AsiTak
    26. 02. 2011, 19:57
    • hodnotenie: 1
    AsiTak
    nezmyselné texty...

    Sám som zhrozený z toho, čo napíšem, ale mne sa práve tie nezmyselné texty začínajú páčiť. Hip-Hop som začal počúvať kvôli myšlienkam, no už dlho som v ňom nepočul myšlienku, ktorá by ma nejako extra oslovila (teda okrem Kata)… No skutočne pribúda tých technicky premakaných trackov bez myšlienky alebo dokonca témy… a to ja vnímam ako istú formu abstraktného umenia… skrátka (ako písal kentucky) si užívam produkciu, rýmy, flow – proste technickú stránku tracku. Vlastne dokonca už nepočúvam ani Hip-Hop ako taký, ale skôr rapcore, rap metal, nu metal, pretože kombinácia technického rapu so živou kapelou je fakt super… Nie sú to už tie klasické hodnoty, ale tiež sa v tom dá nájsť krása, hoci v inej oblasti…

  • kentucky
    27. 02. 2011, 1:00
    • hodnotenie: 0
    kentucky
    takto

    ja nevravim ze by mal sancu na uspech, ale ze teraz by sa asi kladlo na neho mensia pozornost, lebo by bol povazovany automaticky za popovedho umelca a nie rapera ako v tej dobe pred skoro 10 rokmi…Dnes je pop trendy, kazdy robi pop. Sploupracuje sa s popovymi umelcami, najvacsi hlasatel skutocneho rapu, odporca hitparad, sedi v najvacsej hitparade teraz, proste vela veci sa zmenilo, a mozno by mal vacsiu sancu na uspech Helico prave teraz, kedy by ho ludia neriesili aku hudbu robi, lebo podobnu robi drviva vacsina umelcov.....Dneska kazdy repuje o nicom, malo ich rapuje o niecom…Ak mam zratat nejaky „skutocny“ rap, ostali mi chalani z Grammo Rokkaz, Cisty, Dena, Invazia resp. Kruscifix a TM rekorc…Inac skapalo to......Kazdy iny toho narepuje vela, ale nic ti nepovedia..Nic…Ja som sa dostal do takeho stadia, ze ked ma nezaujme produkcia, beat, podmaz, ani ma nezaujima com interpret dava..Teraz myslim tych ostatnych a nie tych co som menoval vyssie, od niech si pustim kazdy trek a pocuvam lebo nieco hovoria, ale o nieco sa snazia povedat…ale ostatna močka, je vazne nepocuvatelna…A pre­to sa rad vraciam do tarsich cias, 10 rokov starych, na zaciatky rapu na slovensku, lebo vtedy to drviva vacsina v textoch myslela vazne, uprimne…teraz je to uz len biznis, a zabija hudbu viac jak si myslis.........

  • Mr.Monk
    26. 02. 2011, 23:13
    • hodnotenie: 0
    Mr.Monk
    Musim z vacsej casti suhlasit. Ked som...

    Musim z vacsej casti suhlasit. Ked som vcera v Lofte videl ako Dena tituluje Kotulu " moj brat", ked uz nemal, cim zaujat a vybral „Co tu mame dnes“ (hoci ma dva vlastne albumy) a pritom ide o jedneho z top slovenskych raperov,tak mi bolo jasne ako hlboko SK rap klesol.

    Jeden z najlepsich zutekal robit biznis do superstar a tvari sa ako pop-star, dalsi ziju zo slavy minulosti, zaroven chcu byt organizovani ako mafia a iny experimentuje na hraniciach s rapom a slum poetry. Jediny, kto to trochu zachranil je Cisty s novym albumom, inak by najlepsia pecka za posledne mesiace bol opat len diss. A obcas uz je aj tych reprezentacnych trackov zbytocne vela.

    Osobne si tiez radsej pustim (na par malych vynimiek) Francuzov a Nemcov a preto asi aj hip-hopove weby oprasili recenzie na niekolko rokov stare albumy. Generacna vymena sa niekde akoby zasekla. V podstate mi to je jedno. Vcera sa ukazalo ako je na tom top SK spicka v porovnani s Francuzmi, i ked Sopra je celosvetovy fenomen. No pocas vystupenia Denu som mal pocit,ze niekto o polovicu znizil rychlost a hlavne energiu z celeho koncertu, ako ked sa prepne z FA cupu na slovensku ligu. Nedivim sa, ze prisiel ako zachrana trend pisania textov o nicom a robenia spoluprace s pop hviezdickami.

  • diskopribeh
    27. 02. 2011, 1:47
    • hodnotenie: 2
    diskopribeh
    Hej, no.. tak s tymto suhlasim. Ja mam...

    Hej, no.. tak s tymto suhlasim. Ja mam to stastie, ze rozumiem anglickym textom, takze sa mozem hrabat v celkom hojnom US undergrounde a vzdy si najdem nieco, kde ma text zaujme. Este par rokov dozadu som tocil aj take veci ako spominas (technicky rap, bengeri, komerciu), proste som si to vypeckoval a kyval hlavou do beatu. Dnes uz si skor pustim nejaky metal alebo elektro, ked mi ide cisto o znasilenie mojich usi :) Je to hlavne tym, ze mi je zle z tych ludi, co robia ten styl rapu… arogantni, vypocitavi, fake „umelci“, ktorym o samotnu hudbu vobec nejde. Napluju ti do ksichtu a priamo povedia, ze chcu len tvoje peniaze a na vsetko ostatne seru. Slovensko zdochlo, az na umelcov co si vymenoval a mozno par dalsich.. Cisteho album a celkovo jeho ako osobu/umelca velmi cenim, hlavne v tejto dobe. Dals clovek na ktoreho vsadzam je Momo.. snad to da von este tento rok.

  • B3RNO
    27. 02. 2011, 12:57
    • hodnotenie: 0
    B3RNO
    :-)

    K tym beefom. Spomenul si tu par. Ja by som urcite spomenul ako prvy diss Zvuku Ulice na MC Erika, ktory som zachytil ako prvy u nas. Zacal si s Kosickou scenou – spomenul si, ze Stanica Projekt dissovala aj K.O.R. K.O.R zase dissoval K-Street aka KST. A tusim, ze aj v poslednom albume co mal K.O.R tak tam bolo nejake nepriame narazky na SP. Nie som si teraz isty.

  • Kukok
    11. 03. 2011, 22:34
    • hodnotenie: 0
    Kukok
    ešte tuším nikto nespomenul jeden z...

    ešte tuším nikto nespomenul jeden z prvých beefov v čase boomu – rytmus vs. mec vrabec, potom sa narážky na vrabca stali akosi povinnosťou – vec, druhá strana… čo sa týka narážok, rytmus napr. aj na dm (nevydávam pod saravašom), dm naspäť (sme legendárni, aj ked nie sme ledžendery), lúza na 16 (toto neni pre deti jak pod so mnou von), ds a 16 (niet o čom, asi najväčší beef, čo bol a rozdelil scény na dva tábory), kf vs. amo – tu by ma celkom zaujímalo, ako to vzniklo… prvé obtretie bolo od ega (ponúkali 100 litrov, slabá ponuka, v cenníku za 20 našli opaka), opak reagoval pri vystúpení na slávikovi (či aurelovi, neviem), rytmusova priama narážka na moeho (moe, si ty kokot?) a potom celá kopa narážok na albume KF… rytmus vs. lyrik (lyrik ty mastný kokot, skap), rytmus na moju reč (píšem po slovensky, moju reč nebudem kaziť), strapo vs. otecko (killa khonec, v čase beefu medzi 16 a DS), mikyho narážka na strapa (už ťa dissuje aj amatér strapo)… bolo dosť tých dissov no :) pomaly je problém nájsť niekoho, kto sa nedissoval :) napr. rytmus si vyskakoval na kadekoho, ale pokiaľ viem, na čistého si nikdy netrúfol… to by bol megabeef… celkom vtipné je, ako si teraz rytmus s tinou lezú do zadku, pritom v jednej skladbe rytmus nepriamo napadol tinu (aurel bola moja typická póza, daj si ho do vitríny sprostá koza – bola to reakcia na tinin komentár v jednom rozhovore k afére z aurelu, kde rytmus hodil cenu o zem, keď povedala, že zo strany rytmusa išlo o typickú pózu – tina zas vtedy tuším vyhrala svojho prvého aurela). na poslednom albume DNA je zase dosť veľa narážok na rytmusa…

  • antipostar
    14. 04. 2011, 20:43
    • hodnotenie: 0
    antipostar
    krasna myšlienka

    To, čo sa robí oficiálne, tak aby to všetci videli, nezohráva žiadnu úlohu. :) (V. Suvorov)

Pridaj komentár

Ak chceš pridať komentár, musíš sa najprv prihlásiť