HIP-HOP.sk
  • 20. 11. 2007
  • autor: Lumir
  • komentárov: 222
rozhovory > domáce

Druhá Strana: "Slabí reperi sa zgrupujú, vravia si navzájom komplimenty a pritom smrdia hovnom"

Reprezentujú Petržalku a na pultoch obchodov majú druhý album s jednoduchým a výstižným názvom "DUO". Ich texty boli vždy o živote na ulici, nedali sa strhnúť vlnou party trekov a zostali v betónovej džungli. Servítku si pred ústa nikdy nedávali a nemajú s tým problém ani v rozhovore. Miky Mora a Moloch Vlavo, nech sa páči.

Začnem troška klišé, ale mne to nikdy nedá. Máte vonku album, aj keď na jeho prípravu ste mali pomerne veľa času, ako ste s ním spokojní?
Miky: Dosť, ja som veľmi spokojný, všetko išlo ako malo.
Moloch: Možno by sme ešte mohli upraviť niektoré veci, napríklad ten konečný mastering, pretože sme to odovzdali presne. Tam by sme ešte potrebovali pár dní. Aj Umelec tam hovoril, keby bolo o 5-7 dní viac času, vedel by spraviť nejaké čáry-máry, ale to už by nebolo možno počuť ani laickým uchom, skôr tým fajnšmekrovským.

Mňa oslovili témy, ktoré su mi blízke a sú inač podané, než to robí ostatok scény. Podľa čoho ste volili témy, ako to celé vznikalo?
Moloch: Témy vznikali tak , že sme si najprv určili koľko vecí by sme chceli prichystať...
Miky: ...Rozdelili sme si to na pólku.
Moloch: Niekoho napadlo niečo viac niekoho menej.Tematiky, myslim že typické pre nás, témy ktoré sú nám blízke, predsa nebudeme rapovať o niečom čo nám je cudzie.
Miky:
Všetky témy sa týkajú našeho okolia.

Mali ste aj nejaké témy, ktoré ste vyslovene chceli mať, ale nestihli sa nahrať?
Miky: Nie, povedali sme si ako má album témeticky vyzerať a od toho sa to celé odvíjalo, inštrumentálky boli nejaké už aj pred albumom.
Moloch:
Napríklad som zobral inštrumentálky od 6zmysla, od Roba, od Kebaba a počúval ich a hovoril si, že ježis do tejto hudby sa hodí táto vec a do tej táto a takto to celé vznikalo.

Aký bol priebeh nahrávania jednotlivých vecí?
Moloch: My sme to presne rozdelili podľa tématík, inštrumentálov a každému sme vybrali to čo sa mu najviac hodilo, napríklad "Závislosti". Tam sa hodil jediný a to bol Kadišon. Vieš, my sme ani tie texty nerobili tak, že tu máš tému, napíš tam niečo, dojdi a zarepuj to. Napísal som ja, napísal Miky, dali sme to hosťovi, vrátil nám to stým, že to nadväzovalo a takto to išlo pri každej veci.

Čiže ste ich robili spoločne?
Moloch: Áno. Keď si uvedomiš, tak je to najťažšie, pretože koľko tam bolo hostí. Toto všetko skombinovať bolo najťažšie. Išlo to aspoň 5-6 krát - my, on, my, on. Teraz každý má nejaké starosti, robotu atď. atď. Čiže to skombinovanie tých ľudi bolo najťažšie, ale vyšlo to tak perfektne, že až tomu sám neverím.

Nahrávali ste v štúdiu Oskara Rószu - Excellent, master vám robil Luboš Priehradník. Prečo ste sa rozhodli práve pre týchto pánov a nerobili ste s "osvedčenými" ľudmi?
Moloch: Ja ti to presne poviem prečo. Urobili sme to pre jednu vec, pretože albumy ktoré sa robili, sa robili všetky s tým pánom jazzykom a v podstate všetko bolo na jedno kopyto. Mix bol robený tak, že hore dole, hore dole, bym, bym, bym, 5 minút a bol hotový master. Všetky tie veci, ktoré sa robili tam u nich, poviem príklad - vo veci "Sprav ma" kde som bol ja, Miky, Čistý a Patrik boli všetky hlasy rovnaké, keď si si pozrel efekty. Proste to je neuveriteľné niečo (smiech). S umelcom sme spolupracovali, pretože je to vlastne jeden z prvých ľudí, ktorý sa zaujímal o rap z hudobnej stránky a presne vie a pozná finty čo sa ako má robiť. Mastering je veľmi zložitá veda, matematická záležitosť a keď to niekto robí a nevie to, tak potom aj dopadne. Nám sa jednalo o tú zvukovú stránku.
Miky: Potom vyzerajú všetky albumy na jedno kopyto.

S Lubom Priehradníkom ste už myslím spolupracovali aj v minulosti pri vynilovom "Trojsingli" nie?
Miky: Presne tak, už od roku 2002 alebo tak. Okrem trojsinglu sme s ním robili zopár vecí medzi začiatkom konca a platňou.

Myslíte si, že klasický poslucháč, povedzme fanúšik, postrehne ten zvukový rozdiel?
Moloch: To si možno nevšimne, ale to je natom to krásne, že on si to nevšimne, ale je to tam. Ale sú medzi ľuďmi aj takí, ktorí sa natom budú kajať, že je to dobre spravené. Ľudia, ktorí do toho nevidia si to možno tak nevychutnajú ako tí, ktorí do toho vidia.

Oskar Rósza je významný hudobník, aká je s ním spolupráca?
Miky: Oskar je profesionál a spolupracuje sa nám s ním veľmi dobre. Myslím, že si rozumieme aj ako ľudia aj po hudobnej stránke.

S produkciou od týchto dvoch pánov máte trek "Vďaka za tie chvíle", ktorý ste si zvolili ako rádio singel. Je pravda, že by mohol byť pre rádiá celkom prijateľný, ale záujem o neho moc hudobný dramaturgovia nejavia, ako si vysvetľujete, že slovenské rádiá domáci rap stále v podstate ignorujú?
Miky: Tak, že dramaturgovia su prežitky komunizmu a zjedkli mi kokot. A aj tak tento album neni pre media.

Pre videoklip ste zvolili vec "Deti sa nemajú de hrať", prečo práve tento trek?
Moloch: Ja ti poviem presne prečo, pretože všetky klipy, ktoré tu doteraz boli, boli všetky otom istom, v podstate oničom. Témy, do ktorých by sa mohli robiť čo ja viem popové pesničky, diskotéka atď. My sme chceli spraviť niečo úplne iné, proste opak. Niečo čo povie aj tým ľudom niečo, nielen mladým, ktorí sa do toho započúvajú, ale aj tým starším a ešte starším. Čiže rôzne generácie, budú vedieť o čo sa jedná a budú si hovoriť "je to možné, že je toto taká silná pravda? Ja už chodím do roboty a neuvedomujem si, že to tak je, ale je to tak!! "

Ked sme už pritom, ako prebiehalo natáčanie klipu, nejaké zákulisné info?
Miky: Trvalo to 2 dni. Vyšlo nám počasie vtedy. Bolo to veľmi ťažké, premiestňovali sme sa stále z miesta na miesto furt.
Moloch: Vybrali sme si lokácie, povedali sme režisérovi tu chceme to a tu to.

Ako ste spokojní výsledkom?
Moloch: Sme spokojní veľmi, už teraz je to na veľmi dobrej úrovni s porovnaním toho čo bolo na začiatku, to bolo zlé ;)

V prvých informáciách o albume sa hovorilo o tom, že na albume nebudú žiadne veľké mená. Iba "stokárici z ulice", ako ste vy povedali. Napriek tomu je tam prítomné jedno "veľké" meno našej scény a to je Slipo. Prečo práve on?
Miky: Vieš, je s nami od začiatku, celý album je tak spravený, že sú tam ľudia...
Moloch: Ono to tak môže niekto brať že veľké malé. Verejnosť to tak bere, že neznáme, ale tam u nás sú to veľké mená.

V každom prípade "Život je vzácny" je ďaľšou silnou vecou z albumu. Boli ste dohodnutí už predtým s hosťami tejto skladby?
Miky: Áno, ale najprv to bola trošku iná téma, ale stala sa nám taká nepríjemná vec , na základe ktorej sme zmenili túto tému.
Moloch:
My sme ju vlastne len upravili.
Miky: Najprv sa skladba volala "Život je krásny" a na základe udalostí sa potom jej názov zmenil.

A čo Anita Soul, ako prišlo k spolupráci s ňou, spoznali ste sa cez Eugena (pozn. red. 6zmysel)?
Miky: Áno, áno spoznali sme sa cez Eugena a oslovili sme ju a dohodli sme sa.

Na albume máte aj dve skladby, ktoré sa dajú označiť aj ako každého sólo. Išli ste hneď na začiatku do toho stým, že tam bude mať každý takúto vec?
Spoločne: HHHej, bolo to v pláne hneď na začiatku

Denis, v tvojej veci vychádzaš z nejakej konkrétnej udalosti?
Moloch: Áno, vychádzam z konkrétnej udalosti, ktoré sa stávajú tam vonku. Proste si s kamarátom, parťákom a jedného dňa sa on rozhodne fetovať, kradnúť a robiť pičoviny, až ho potom stretneš po 2-3 rokoch a zistíš, že je úplná troska. Tam je aj povedané, že tento príbeh je jeden z milióna, to sa tam deje bežne. Je to tam takto zvýraznené, že je to proti tomuto zamerané.

Bol si už stým konkrétnym človekom odvtedy, počul to?
Moloch: On totiž to vyšiel z basy a predtým ako som ho stihol zastihnuť stým, že ako by som mu to pustil, že hen ty blázen, zase išiel do basy. Ale určite by sa potešil, určite nebude sklamaný (smiech).

Miky, ty si si tam dal povedzme taky trošku "úletík", ktorí si si ošéfoval aj hudobne. Prečo si sa rozhodol zrovna pre podobnú tému, ktorá zaznieva z viacerých trekov na albume?
Miky: Ja som to bral ako môj egotrip vieš, tak som to celé tak skomponoval, urobil. Nemám vlastne ani jednu takúto pomalú vec, tak som si chcel jednu takú spraviť. Je to 75bpm a ľúbi sa mi to.
Moloch: Každá téma je rozdielna, ale vo všetkých cítiť toho istého ducha. Každá vec je v podstate jednou myšlienkou, ale každá je iná.

Teraz sa pristavím pri pesničke číslo 5 "Závidím", ktorá má atmosféru freestylu. Je na nej počuť, že to nie je plnohodnotná vec. Je to naefektované alebo to je realita? Ako vznikala?
Moloch: To ani nie je vec, ale skôr skit. Je to urobené takým spôsobom, že sme sa dohodli na nejakej téme a tá téma bola úplne jasná. Stretli sme sa niekde na ulici a nahrávali sme na taký špeciálny stereo diktafón. Bol to viacmenej text, ale s prvkami freestajlu, je to nahraté priamo na ulici, kde romáci rozbíjali ulicu, preto to tam všetko počuť. Je to taká autentická výpoveď.

Album má takmer 80 minút, zostal vám materiál, ktorý ste tam pôvodne chceli dať, ale nezmestil sa?
Moloch: Vôbec nič, absolútne nič. Tak to vyšlo presne, že sme si mysleli, že budeme musieť niečo odobrať. Nechceli sme robiť krátke veci klasické, samozrejme, niektoré sú krátke, ale v niektorých je zahrnutý aj skit a preto sme mysleli, že budeme musieť niečo odobrať. Čas však vyšiel tak presne až neuveritelne presne. Bola tam rezerva, ale to sme už nechali tak. Keď som počúval pred mastering, tak sme si navzájom s Mikym hovorili, čo sa nechá a čo nie. Niekde sú medzeri medzi jednotlivými skladbami, niekde nie.Podľa toho čo sa tam hodilo tématicky a do tej danej veci.Všetko sme to stihli v minutáži 79.30.

Keď už ste hovorili o tej dĺžke tých skladieb, nezdá sa vám, že by to mohlo byť aj kontraproduktívne? Niekoho to môže po štyroch minútach začať nudiť.
Miky: Možno je to kontraproduktívne, ale je to tak. Mne to príde dobré. Každý povie príliš veľa informácii.
Moloch: Ja poviem príklad. Možno je toho veľa, ale každý tam toho veľa povie.

Obal vám robil Igor"Verm".O jeho kvalitách niet pochýb. Skôr ma zaujíma, prečo ste sa rozhodli pre iba štvorstranový cover albumu?
Moloch: Nechceli sme tam dávať texty, prehánať to s fotkami. Chceli sme to poňať viac umelecky. Fotografie, ktoré sú tam, sme robili s fotografom a on už má technológiu nato a využili sme, že tam mal aj svetlá a tie fotky boli urobené vlastne umeleckým ponímaním jeho osoby. Fotky neboli nijako upravované, iba niekde ak to bolo potrebné sa urobili koláže.

Igor mi spomína, že ste mu do toho dosť kecali, je to pravda?
Moloch: Jasné, že som mu do toho kecal, pretože sme mali nejakú predstavu a on ju pochopil a to bolo natom správne. Vracali sme sa k tomu spätne a dopĺňali iné fotky a tak dookola. Každý sme si povedali svoju myšlienku, až sme sa zhodli na jednej, ktorá vyhovovala všetkým a povedali sme si takto to asi bude najlepšie.
Miky: Výhodou bolo, že za nami chodil do štúdia a tam sme to spolu preberali. Bolo to také autentické.

Máte vlastné štúdio, čo sním plánujete do budúcna, aké sú vaše najbližšie plány?
Miky: Práve pracujeme na mixtape, na ktorom pracujeme ja a Mŕtvy Aleš. Chceli by sme, aby uzrel svetlo sveta v januári. Postupne chcem nahrávať svoj ďalší album. Momentálne tam bude robiť Momo niečo na svoj album.
Moloch: Ja nemám premyslené všetky nejaké myšlienky, ale to čo už mám, tak to si nechám pre seba ešte. Mám to v sebe, ale na všetko treba čas, pretože keď by som to urobil teraz, tak to nebude také dobré ako keď tomu nechám dlhší čas. Ja mám ešte čas. Teším sa nato. No dobre - v budúcnosti chcem určite svoj sólový projekt.

Posledná vec, ktorú som si nechal na koniec je váš diss na partičku H16. Skutočne vám ležia až tak v žalúdku?
Moloch: Ja ti to vysvetlím. Ja uvediem príklad - zober si, že máš plavca, ktorý pláva intenzívne, naozaj to robí výborne, prepláva celý oceán, je vypracovaný. A máš plavcov, ktorí chodia na olympiádu, chodia na súťaže, tí chlapci sú dobrí, oproti nemu sú nič, vyhrajú síce nejakú medajlu a ten plavec je na úplne inej úrovni. Teraz jeden z tých plavcov, ktorý niečo vyhral ti povie, že kto si, šak my sme vyhrali všetky súťaže, my máme medajlu, my máme hit. V podstate ten čo pláve vtom bazéne, môže byť dobrý, ale neojebe ten čas, aj keď sa snaží hovoriť otom, že áno, tak v skutočnosti je niekde inde. Zaujímavé je, že sa teraz táto partička snaží, aby sa nejakým spôsobom zviditelnila. Naša partička to nerobí preto, aby sa zviditelnila, alebo podobné pičoviny. Robíme si stále to isté a zviditelňujeme sa tak či tak. Nikto by proti nim nič nemal, ani ja, mne sú ľahostajný, ale keď niekto časovo je úplne inde ako my a hovorí, že má klúče od mesta, handry, tak to už je priveľa podľa mňa. A to je natom paradox, že oni sa najviac snažia na nejakej falošnej báze upútať pozornosť.

Teraz keď si to zoberiete z pohľadu toho poslucháča, nemôže si myslieť, že im aj tak venujete priveľa času natom cd? Nerobíte im tým reklamu?
Moloch: To neni, že im venujeme priestor, ale keď stúpneš do hovna, tak smrdí. Ďalej, preložený americký text v slovenskom ponímaní. Neskutočné!!!

Zostaňme ešte pri H16, ale chcem sa opýtať na iných členov tejto formácie. Naozaj máte taký názor na producentov Abeho a Grimasa, aký ste povedali? Stojíte si za tým?
Spoločne: Áno.
Moloch: Zober si, že sme robili s Grimasom dávnejšie a vtedy bol normálny. Oni si robili svoje a my svoje. Až jedného dňa za nami došli, že Denis nedáš nám nejaký featuring. My sme povedali, že chalani, nás vaša tvorba neoslovuje a vtedy sa oni nahnevali a začali tvrdiť že my im závidíme a podobné veci. To bol ten podnet, ktorý oni využili. Takisto treba spomenuť to, keď Viktor Hazard robil druhé pokračovanie mixtapu a chcel, aby sme spolu urobili vec. Na to som povedal, že to sa nikdy nestane. Oni reagovali, že s nami nespravíš vec, šak my sme hviezdy. Grimaso vtedy s nami chodil na koncerty, dali sme mu šancu sa ukazovať. Ešte keď Grimaso bol u nás nula, tak my sme ho dotiahli na výslnie. Ľudia ho spoznávali, mali ho možnosť vidieť a on potom všetkom na nás povie, že my sme nuly? S takým človekom sa potom nedá spolupracovať a treba ho rovno poslať do piče, pretože to je človek ktorý keď ťa stretne, tak sa na teba usmieva a do chrbta ti potom hádže nože. Potom čo sme sa rozdelili, tak tá vec, čo má Miky "Po-po" tak sú nejaké časti podkladu celé kompletne stiahnuté.Čiže to je len príklad toho ako oni robia. Je to niečo ako Lunetic, alebo Streetdancers keď tu boli. Pravda je v tomto ukrytá, len ľudia nevedia, lebo chcú počuť len výsledok, ale nezaujíma ich detajl. Ja som nemal proti nim nič, ale urazilo ma, že sa oni idú stavať do niečoho načo nemajú. Nemajú nato ani právo, oni mali byť ticho a čušať ako voš pod chrastou.

V rámci ošuchov na albume, spomínate nielen H16, ale aj iných ľudí zo scény. Kedže viem ako vnímate slovenčinu, chápem prečo Moja Reč, ale prečo Braňo Kováč?
Moloch: Braňo Kováč, no Branko náš krásny, preto lebo v podstate síce robí dlho svoju robotu, lenže on by sa mal hlavne venovať dj-ingu, lebo to rapovanie je dosť slabé. Rýmy a výrazy nie sú na úrovni. Je to proste hodené do mikrofónu. V podstate to nemá toho ducha ako by to malo byť. Rapuje o tom napríklad ako sa tu strašne pije. Keby bol normálny, tak nerobí s ľudmi ako Moja Reč, pretože to už je nenormálne. To už je tak strašne silná káva, že normálne zástava srdca, infarkt. Veď predsa nie sme v Tenesse, alebo v Texase predsa. Žijeme v úplne inom štáte. To je najhoršie čo môže skupina urobiť, keď pošpiní svoj jazyk, nejakým blbým jazykom, len preto, lebo je to amerika. Je to nechutné znehodnotenie celej tvorby. Je to o ničom.

Dobre, nemyslíš si, že to s tým slangom tak cítia, že ho proste používajú?
Moloch: Oni asi videli ten americký film s Robertom de Nirom Good Fellaz a stotožnili sa s ním a potom sa nazvali aj oni, že good fellaz. Oni nemajú pojem čo hovoria. To si ani zďaleka nemôžu dovoliť, nazvať tak album. To ako keby som ti ja povedal, že som klavirista a pritom som na klavíri v živote nehral.

Ste si vedomí, že by ste si mohli pohnevať ľudi, ktorí majú možno blízko k Mojej Reči a k Vecovi. Nemyslíte, že vám to môže určitým spôsobom aj uškodiť?
Moloch: Myslím, že nie. Ľudia majú radi, keď počujú pravdu a toto rozhodne pravda je. Keď oni chcú počúvať pičoviny, nech počúvajú. Jednoducho sa nebojíme toho vôbec.

Ďakujem páni za rozhovor, na záver tradične ponúknem voľný priestor pre vás, ak máte záujem.
Slabí reperi sa zgrupujú, vravia si navzájom komplimenty a pritom smrdia hovnom.

Pridaj komentár

Ak chceš pridať komentár, musíš sa najprv prihlásiť

Diskusia: Druhá Strana: "Slabí reperi sa zgrupujú, vravia si navzájom komplimenty a pritom smrdia hovnom"

Pridal Predmet Dátum
Remus6661 ds vs 16 06. 05. 2009, 13:41
biciezlazy dedinský rap to je fakt 25. 04. 2009, 15:03
koniec Cekuj 24. 03. 2009, 16:47
lolo2606 Ty budes asi z tych 12. 04. 2009, 12:58
Slamka co? 27. 12. 2008, 7:51
koniec je*ko 24. 03. 2009, 16:48
Matejqo mudrosť 12. 09. 2008, 18:15
kripel picoviny 05. 07. 2008, 9:57
3misha33 lol 24. 03. 2008, 14:09
sliper suka 20. 04. 2008, 13:31
gangstaaaa ha neeeeeeee more 07. 03. 2008, 10:05
kfthebest hudba z ulice 30. 01. 2008, 1:47
kfthebest haha 30. 01. 2008, 1:34
horva aha 25. 07. 2008, 23:40
miky moo! ty pica sprosta vyjebana co tu take... 16. 10. 2009, 23:01
Lil Big Boy Odkaz 14. 01. 2008, 9:26
horva heh 25. 07. 2008, 23:43
TwoRbA15 jaaj picu viete 08. 01. 2008, 23:19
horva jaj mr sa este da? 25. 07. 2008, 23:47
kfthebest blbost 30. 01. 2008, 1:30
SachMat DS 08. 01. 2008, 17:37
horva jj 25. 07. 2008, 23:47
3misha33 no to bi som si pozrala!nie 24. 03. 2008, 14:13
"Space" ...asi nie... 26. 01. 2008, 23:27
TwoRbA15 HEj 08. 01. 2008, 23:21
ODPLATA 4:MR 18. 12. 2007, 12:12
Dural Luk1, delikMR 17. 12. 2007, 21:53
Dural kokoti z handlovej 17. 12. 2007, 21:45
horva aspon 25. 07. 2008, 23:49
3misha33 no ti neves asi co je dobri 24. 03. 2008, 14:05
Fulli2 c. 234 +- 09. 12. 2007, 1:40
horva moze 25. 07. 2008, 23:50
"Space" ee 12. 12. 2007, 11:04
Fulli2 MR spravili demo 2004..., 12. 12. 2007, 12:13
"Space" ..."..." 25. 12. 2007, 23:59
"Space" ee 17. 12. 2007, 20:54
MRgirl ehm 03. 12. 2007, 20:42
horva ano 25. 07. 2008, 23:51
Kivinka ! 07. 12. 2007, 17:31
horva moja 25. 07. 2008, 23:52
makaron ... 08. 12. 2007, 19:21
Drsnak-rep Slabý raperi mi možu 29. 11. 2007, 16:12
kawo ja poviemm to ze tiez si 30. 11. 2007, 0:32
horva miki 25. 07. 2008, 23:54
kolačko Luk1 strašný tvrďák 28. 11. 2007, 14:58
"Space" "..." 28. 11. 2007, 23:17
chrenko pravda 28. 11. 2007, 21:18
TTKUKOTT no jo 27. 11. 2007, 15:28
PaulWall stoka 26. 11. 2007, 22:08
horva jj 25. 07. 2008, 23:56
*Rysho Hip-Hop* Pravda 24. 11. 2007, 14:20
Cansa mne to skor pripada akoby to 25. 11. 2007, 0:57
Pampampam a ty mas tak 15 rokov najviac 24. 11. 2007, 19:40
makaron ... 24. 11. 2007, 11:41
HAE07 fuha,no nechcelo sa mi citat 24. 11. 2007, 11:14
*Rysho Hip-Hop* Druha Strana 24. 11. 2007, 10:00
sonjoe 153 23. 11. 2007, 12:53
sonjoe 155 23. 11. 2007, 12:54
t.h.c. album duo je super. konecne 23. 11. 2007, 12:52
Džejkop Hurááá 23. 11. 2007, 0:00
beatler12 cafte nigga 22. 11. 2007, 21:02
delikMR DS mam pici 22. 11. 2007, 19:45
micki Delik,len podotknem...moloch 11. 02. 2008, 15:10
MRgirl hh 03. 12. 2007, 20:35
Luk1 mimochodom 22. 11. 2007, 20:56
EDDn Druhá Strana 22. 11. 2007, 17:08
Boh je v orechoch ... 22. 11. 2007, 13:45
LocDogDrevo no nieco take :-) 26. 11. 2007, 13:37
2xx 2x 22. 11. 2007, 8:32
acedrac a teraz pozor: treba precitat 22. 11. 2007, 2:51
Luk1 diss 22. 11. 2007, 2:25
TUSOM ty si s tych dissov vies len 22. 11. 2007, 14:46
delikMR ale moja rec JE 22. 11. 2007, 19:48
Luk1 hej 22. 11. 2007, 17:05
TUSOM dobre chod dopice uz netrep 22. 11. 2007, 21:50
Luk1 no co 23. 11. 2007, 0:25
TUSOM si myslis ze taky primitiv 23. 11. 2007, 10:45
delikMR LUK1 uplna prawda.....kde sa 22. 11. 2007, 19:49
LocDogDrevo Je mi to jedno 21. 11. 2007, 21:52
Boh je v orechoch suhlasim. 22. 11. 2007, 13:40
LocDogDrevo heh preklep 21. 11. 2007, 21:54
P!po Vypocujte si Veca no novom 21. 11. 2007, 19:43
original __--*DS*--__ 21. 11. 2007, 19:24
DrinkerSmoukerFucker nazdar 21. 11. 2007, 17:47
chrenko jj 21. 11. 2007, 22:01
DraganL7 100Ka 21. 11. 2007, 13:38
"Space" ..."..." 22. 11. 2007, 15:24
TUSOM no to hej ze nezazlievas 22. 11. 2007, 21:54
"Space" ..."..." 24. 11. 2007, 1:55
Pampampam po vypocuti najnovsej 21. 11. 2007, 16:23
DraganL7 :)) 21. 11. 2007, 20:27
Cansa tou satkou narazali na DS 21. 11. 2007, 22:43
simikeee Cansa 11. 08. 2008, 1:09
hoperkoo . presne tak, Delik a Supa 21. 11. 2007, 23:05
Cansa jj a myslim ze ten trek je 21. 11. 2007, 23:12
DraganL7 No 22. 11. 2007, 10:29
Cansa hmm tak som pocul od moru 22. 11. 2007, 13:29
DraganL7 Nehehe 22. 11. 2007, 19:40
Cansa ajajaaaaj milujem 22. 11. 2007, 23:40
DraganL7 Ano 23. 11. 2007, 18:06
TUSOM ze premyslene rymi,frazy 21. 11. 2007, 17:27
Luk1 jj 21. 11. 2007, 23:40
TUSOM heh trubka ze nemam vlastny 22. 11. 2007, 14:26
wondog Co je umenie? 21. 11. 2007, 11:40
Narkobaron A ESTE 21. 11. 2007, 10:37
Narkobaron BOZE MOJ 21. 11. 2007, 10:28
Pampampam suhlasim s tebou... sto 21. 11. 2007, 12:02
kfthebest haha 30. 01. 2008, 1:47
hoperkoo Hah ako to pekne Vec 21. 11. 2007, 2:51
antipostar Duo ma uroven uplne inde 21. 11. 2007, 0:28
Luk1 ano ale 21. 11. 2007, 0:51
STOKAR.skf vidim ze si obycajny gadzo co 21. 11. 2007, 12:04
Pampampam nechapem zmysel tychto 21. 11. 2007, 16:24
Luk1 jasne 21. 11. 2007, 14:27
STOKAR.skf o tom aky si primitiv a 21. 11. 2007, 18:58
Honoris Causa ach jaj 21. 11. 2007, 0:12
z1p^ko Smiech 20. 11. 2007, 23:18
Cansa aha takze vdakabohu ze mame 20. 11. 2007, 23:52
hoperkoo MR 20. 11. 2007, 23:49
Luk1 sorac 20. 11. 2007, 23:28
Cansa je to onicom 20. 11. 2007, 22:53
Honoris Causa premudrely cicináák ahoj 21. 11. 2007, 0:14
Cansa maj sa.. mal by si sa 21. 11. 2007, 0:26
Luk1 vies 21. 11. 2007, 0:33
TUSOM no kamosko neriesim MR ale 20. 11. 2007, 23:00
Pampampam asi tak... 20. 11. 2007, 22:58
TUSOM a uz konecne vsetci pochopte 20. 11. 2007, 22:38
Pampampam ani neviem preco mrham cas na 20. 11. 2007, 22:42
TUSOM no deges si akurat ti ...a ne 20. 11. 2007, 22:52
Pampampam :D:D:D poviem ti o tom tolko, 20. 11. 2007, 22:57
Honoris Causa ty DEBILITA!!!!!!!!!!!!!! ty 21. 11. 2007, 0:22
Pampampam niekedy mi az zastava rozum 21. 11. 2007, 9:41
TUSOM ok uz sa nebavme sme si to 20. 11. 2007, 23:04
Cansa to je ok ze davaju tieto temy 20. 11. 2007, 22:57
TUSOM ne ze neobjektivne sudit 20. 11. 2007, 23:07
Pampampam *o niecom o com picu vedia 20. 11. 2007, 22:42
Er!nO MRgirl 20. 11. 2007, 22:12
Pampampam ako hovorim, DS sa moze pacit 20. 11. 2007, 22:28
TUSOM takze ty s nadhladom nad 20. 11. 2007, 22:33
Pampampam vies co :-) ktory text DS sa 20. 11. 2007, 22:36
Pampampam *na ich intelektualnej urovni 20. 11. 2007, 22:29
TUSOM tam si pocuvaj nadalej 20. 11. 2007, 22:35
Pampampam ok ja si budem pocuvat 20. 11. 2007, 22:38
TUSOM ok kazdy si pocuva co sa mu 20. 11. 2007, 22:42
Pampampam stoku :D:D:D:D:D ja proste 20. 11. 2007, 22:44
TUSOM co je stoka?zivot okolo teba 20. 11. 2007, 22:56
Pampampam skoda ze MR ma asi tisic krat 20. 11. 2007, 22:39
TUSOM a co tym to chces prosimta 20. 11. 2007, 22:54
Cansa tak potom neries kto je lepsi 20. 11. 2007, 23:01
TUSOM no ja som vobec neriesil kto 20. 11. 2007, 23:09
Cansa asi preto lebo tam maju 20. 11. 2007, 23:12
TUSOM no moze byt tak ale uz aj na 20. 11. 2007, 23:18
Luk1 jasne chlapci 20. 11. 2007, 23:25
TUSOM a co tym chces povedat ze je 20. 11. 2007, 23:30
Luk1 okej 20. 11. 2007, 23:53
TUSOM NESIRIM PICOVNI PROSTE JE 21. 11. 2007, 0:17
Luk1 :DDDDDDDDDDD 21. 11. 2007, 0:24
TUSOM DOBRE VIDIM ZE SI INTERNETOVY 21. 11. 2007, 0:32
Pampampam moloch je slaby reper... to 21. 11. 2007, 9:43
TUSOM jeeej zaslepeny si cely ty 21. 11. 2007, 16:58
Er!nO No takže v prvom rade by som 20. 11. 2007, 22:09
acedrac joj 22. 11. 2007, 2:39
Luk1 lol 20. 11. 2007, 23:20
TUSOM trappny hlas ma podla teba 20. 11. 2007, 23:26
Luk1 :DDDDDDDDDDDDDDD 20. 11. 2007, 23:48
TUSOM PROSIMTA TO VYPRAVAJ NIEKOMU 20. 11. 2007, 23:51
Luk1 sorac kamo 20. 11. 2007, 23:55
TUSOM JAJ TAZKE VYPLOD HEJ PODLA 21. 11. 2007, 0:02
Luk1 ano 21. 11. 2007, 0:04
TUSOM PRESNE MNE SA DS PACI A 21. 11. 2007, 0:09
kelly492 :DDDD 20. 11. 2007, 21:39
MRgirl .... 20. 11. 2007, 20:52
TUSOM DOBRA SI UPLNE SI ODHALILA 21. 11. 2007, 0:22
Honoris Causa PRVA CENA 21. 11. 2007, 0:16
Pampampam smejem sa... na tvojej 21. 11. 2007, 9:45
KYNETIK ONE presne ten výrok platí o DS!! 20. 11. 2007, 20:27
REMO :D 20. 11. 2007, 19:53
Atlien Vidim ze sa tu uz aj 20. 11. 2007, 17:40
chrenko mno neviem 20. 11. 2007, 19:18
trip69 d(*)_(*)b 20. 11. 2007, 17:34
Drsnak-rep Som Mora 20. 11. 2007, 17:21
petin ?!?! 20. 11. 2007, 15:22
sonjoe mam v pici 20. 11. 2007, 16:46
sonjoe jebe mi? 20. 11. 2007, 16:47
king9 stoka 20. 11. 2007, 15:13
Cansa ale myslim ze moloch ma 20. 11. 2007, 23:16
kemo.12 oooooo nee ale je to tak tu 20. 11. 2007, 14:48
chrenko Ako sa u nás tvoria podklady... 20. 11. 2007, 14:40
Morte :) 20. 11. 2007, 14:54
chrenko jj 20. 11. 2007, 15:13
Pampampam nevies o com hovoris 20. 11. 2007, 16:06
*Duke* samplovanie je normalna vec 20. 11. 2007, 16:28
smartkgb .. 20. 11. 2007, 19:50
smartkgb ... 20. 11. 2007, 19:57
Pampampam prosimta... v podstate je to 20. 11. 2007, 16:48
Pampampam rovnako to vsak odsudzujem, 20. 11. 2007, 16:48
*Duke* presne o tom hovorim .. 20. 11. 2007, 21:31
TUSOM typicke nazory h16 a mojej 20. 11. 2007, 14:34
killzone haha 20. 11. 2007, 14:31
Luk1 no neviem 20. 11. 2007, 14:47
danoo to myslis vazne ??? 20. 11. 2007, 18:24
Luk1 okej 20. 11. 2007, 18:30
Pampampam MOLOOOOCH 20. 11. 2007, 13:51
Hado Uboheeee 20. 11. 2007, 21:43
Luk1 hahaha 20. 11. 2007, 21:58
Hado Uuuuu 21. 11. 2007, 20:38
acedrac aaa 22. 11. 2007, 2:42
Luk1 som 21. 11. 2007, 21:40
kelly492 s hentym mas pravdu ze miky 20. 11. 2007, 21:42
TUSOM repuj o zivote a nie o nezmysloch 20. 11. 2007, 14:37
Pampampam uz len ten nazov ze dobry 20. 11. 2007, 16:06
Honoris Causa boze ty musis byt glupak! mi 21. 11. 2007, 0:18
Luk1 ano 20. 11. 2007, 13:58
Hado Po prve Miky mo sa nemôže 20. 11. 2007, 21:31
Luk1 jj 20. 11. 2007, 21:41
Pampampam aby som nezabudol, aspon v 20. 11. 2007, 13:57
Luk1 HAHAHA 20. 11. 2007, 13:39
Honoris Causa aj rap a aj flow hej a aj 21. 11. 2007, 0:20
KRUTOTU - 25. 09. 2009, 16:27
Lopez84 hovno 16 15. 01. 2010, 16:02
nevidis pravdu pravada nico take 06. 08. 2011, 13:11
crackovy diabol wam to musi dobre jebat 29. 08. 2012, 13:27